Gå til innhold
  • Bli medlem

Glider til fjellski.


Polardego

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en glider som har en større spennvidde i anbefalt temperaturområde enn den vanlige racerglideren. Bruker nå en blå Rex O/F som funker greit fra frysepunktet og til -10°C, men selv om jeg bor på kysten av Finnmark så hender det ofte at temperaturen dropper enda mer. Også har man jo en del turer lengre inn i landet. Noen som har gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er på utkikk etter en glider som har en større spennvidde i anbefalt temperaturområde enn den vanlige racerglideren. Bruker nå en blå Rex O/F som funker greit fra frysepunktet og til -10°C, men selv om jeg bor på kysten av Finnmark så hender det ofte at temperaturen dropper enda mer. Også har man jo en del turer lengre inn i landet. Noen som har gode forslag?

vet ikke hvor mye peiling du har på ski og skismurning jeg, men en god regel er først å mette opp skia si med myk glider (swix CH10 kombinert med LF8) når du har gjort dette (forsjåvidt ikke værre enn å følge swix sin oppskrift) så legger du en hardere glider (LF8/CH4) som et grunnlag for topplaget, dette er smurningen du vil komme til å gå på etterhvert som topplaget ditt slites av, på toppen bruker du det som rett og slett det som passer deg og ditt føre best. vil også legge til at det er liten om ikke ingen vits i å glide skiene en eller to ganger uten å ha mettet de orndtlig fra starten av. da vil glideren kun trekke inn i sålen og det lille av glider som ligger ytterst i sålen vil slites bort relativt kjapt, men som sagt hardere glider desto lengre levetid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.