Gå til innhold
  • Bli medlem

"Blåull" aka gammeldags syntetisk mellomlag?


Chirsbom

Anbefalte innlegg

Hei,

Dama har et eldre mellomlags sett i bukse og overdel som hun ikke husker hvor hun fikk fra. Hun kaller det bare "blåull", men jeg lurer på om det er et syntetisk form for materiale. Kunne nesten kalt det stålul da det er ganske røft å ta på. Fargen er sterk blå i en mørk tone.

Er det noen som vet hva dette kan være for noe? Lapper er klippet bort av en eller annen lur grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et slikt sett - både mellomlags fleecejakke og bukse. Jakken har jeg klippet ermene av og den ble brukt når jeg padlet kajakk. Buksen har jeg enda og ble kjøpt på en båtutstyrsbutikk, bruker den på ekstra kalde dager. 

Jeg mener at merket er Helly hansen i serien Work Wear. Den typen bamsefleece er ikke så mye i bruk lenger.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om dette er samme, men slo meg at det kunne være samme som jeg har. Bukse og jakke i noe jeg kaller bevernylon🤔

Uansett innside "krøllet" og utside glatt. Ganske tykk og ekstremt varm. Nederst på armen åpning til tommel. Mitt sett ble kjøpt i 1980 og brukes fortsatt på kalde dager i skauen. Ser slik ut:

5B0445EA-B545-47C9-93BF-32383665A8CC.thumb.jpeg.f56516edd706b300a9461ac7b6cd2337.jpeg

Utsiden av stoffet var glatt, nå er den ganske slitt og rufset.

2FB71486-1AD7-44D3-9416-6DBE0F518347.thumb.jpeg.f558986fde904f27674bddb9f6a6c2e8.jpeg

Pioner Anti-Freeze, og det stemmer.

946314B8-3C71-498E-9CC4-96B46C7ACDA2.thumb.jpeg.22ea22267c9586691cc2a65ac9a19c21.jpeg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.