Gå til innhold
  • Bli medlem

Mann savnet i nordmarka. ;=( ;=( !!


Geir Ralle

Anbefalte innlegg

:( Atter en gang er det satt i gang leteakjson etter en mann,denne gang etter og ha vært på skøyter på isen :D Etter min mening er det den rene skjære galskap og bevege seg utpå isen nå,det har vært altfor mildt. :cry: La oss håpe dette ender bra også, som med mannen i Østmarka. !! :? NB!!Gjør oss en tjeneste alle sammen, vær ytterst forsiktig med og bevege dere på isen, dette er IKKE TRYGT! :cry:http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1581671.ece http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142521
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som om minst to personer har gått gjennom isen på to forskjellige vann. Dette er svært tragisk.

Personen som omkom på Store Sandungen var tidligere OL mester Ivar Formo. Personen som gikk gjennom isen på Øyungen overlevde.

Jeg var på sykkeltur i området før i dag og det overrasker meg at noen har våget seg ut på isen slik det er nå. Isen er svært usikker i hele marka. Mange steder er det is i den ene enden av vannet og åpent i den andre.

Artikkelen i Romerikes blad siterer Skiforeningen på at det er "stålis" på 150-200 meter og høyere. Det er det rene sludder! I den høyden så jeg vann som ikke hadde is i det hele tatt. Vannet "Store Sandungen" ligger på nesten 400 meter midt inne i marka hvor det er kaldest. Likevel ryker altså isen.

Is er skumle greier. Jeg håper ikke folk tar sjansen på å gå utpå hvis de ikke er veldig sikre på det de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyden over havet betyr en god del for isforholdene ettersom temperaturen er lavere høyere opp. Det er imidlertid ikke den eneste faktoren som betyr noe.

Poenget er at skiforeningen ikke burde gå ut og hevde at isen er trygg hvis de ikke har veldig gode indikasjoner på det.

Isen var ikke generelt trygg i marka i går. Mange steder ville det vært direkte livsfarlig å våge seg utpå. Det var også en som gikk gjennom isen på Øyungen i går, men det gikk heldigvis bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som høsten/vinteren har vært nå vil jo isforholdene variere. Spesielt på store vann vil det alltid være områder som har tynnere is enn andre! Vindforhold, sund, strøm ved grunner osv. Bud nr. 1) Aldri ferdes alene under isforhold du ikke er 100% sikker på, 2) Alltid ispigger rundt halsen!! 3) Hold litt avstand mellom dere. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært overrasket over at skiforeningen etter gårsdagens ulykke GJENTAR oppfordringen om å gå på skøyter på vannene i marka. Nå ser vi hvordan det gikk.

Det er IKKE trygt å gå på isen på vannene i marka om dagen. Etter gårsdagens ulykke burde skiforeningen forstått dette og fjernet denne oppfordringen.

Heldigvis har oslopolitiet tatt ansvar og oppfordrer nå alle til å holde seg unna vannene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært overrasket over at skiforeningen etter gårsdagens ulykke GJENTAR oppfordringen om å gå på skøyter på vannene i marka. Nå ser vi hvordan det gikk.

Det er IKKE trygt å gå på isen på vannene i marka om dagen. Etter gårsdagens ulykke burde skiforeningen forstått dette og fjernet denne oppfordringen.

Heldigvis har oslopolitiet tatt ansvar og oppfordrer nå alle til å holde seg unna vannene.

Helt enig panda :? Dette er helt utrolig :D Nå har de jaggu våkna opp gitt! :P

http://www.skiforeningen.no/sf/om_skiforeningen/arkiv/aktuelt_arkiv/marka_aktuelt/vaer_forsiktig_paa_isen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.