Gå til innhold
  • Bli medlem

Rallarvegen på ski?


johnpd

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Annonse

Dette lurer jeg også på..

Jeg og en kompis lurte på å ta en ski tur i vinterferien (uke 9). Hvordan er vær og vindforholdenei "finsedalen".

Syklet den i min barndom og minnest at det var rimelig flatt fra Haugastøl og inn til Finse.

Har ikke campet mye ute i snø, utenom i militæret, hvordan vil man klare seg i Fjellheimen 3camp fra helsport. Var egentlig bare tilltenkt sommerbruk, og jeg er litt skeptisk til luftingen. (lufting helt nede på bakkenivå bak i teltet, og lufteåpning over inngagnspartiet.)

Kan noen kanskje si noe om "vansklinghets" grad. Vi kan kle oss, og kan bruke kart og kompass. Men har ikke skikkelig vinter erfaring med dette spesifikke teltet og de soveposene vi har, og heller ikke inngående kjennskap til området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet denne veien som del av en sykkeltur for snart 8 år siden:

http://digital-info.no/lars/turer/rall.htm

Du går jo av på Haugastøl, og da er det litt stigning til Finse. Her kan du jo ligge på hotellet (tror det er oppe hele året - www.finse1222.no). DNT åpner vel også i mars en gang tror jeg.

Så er det hytter videre også (Hallingsskeid?), men vet ikke om de er åpne. Det er i alle fall flatt og fint, og det bør være rikelig med snø...

Telting om vinteren er veldig flott, og anbefales veldig! Hvis du har et litt sommerslig telt, så er det sikkert greit at det ikke snør/blåser for mye. Ellers kan sommertelt også brukes ser jeg for meg. Jeg gikk fra Finse til Haukeli i påsken med et Hilleberg Unna for noen år siden, og det var bare flott (sol hele veien!).

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.