Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Kokekar i titan

Anbefalte innlegg

zimwalker skrev (8 timer siden):

Ja når du sier det så kommer jeg på et tilfelle jeg erfarte nylig . Det var ikke med Ebay, derfor jeg ikke tenkte på det nå. Det var med en forhandler av kniver i Finland (Brisa.fi). Der var saken den at de hadde registret seg for VOEC og hadde etablert en elektronisk løsning med speditør (DHL). Men der svikte elektronikken dem i mellom, slik at jeg fikk et krav fra DHL på momsen jeg jo alt hadde betalt. Løste seg ved at jeg betalte DHL og forhandler samtidig refunderte momsen de alt hadde fakturert meg for.

DHL unngår jeg i størst mulig grad. De prøvde til og med å kreve moms på bøker jeg bestilte fra Sverige. Jeg måtte selv dokumentere at det var bøker, selv om det var tydelig merket i papirene.

En gang tok de (i tillegg til "rampegebyr" som minner om en annen tråd her inne om PostNord) et "utleggsgebyr" som er et gebyr fordi de legger ut for betaling av MOMS for deg. Men det var på en vare som ikke var MOMS-pliktig (under daværende beløpsgrense). Jeg ringte til sjefen på DHL-kontoret på Skedsmokorset og spurte på hvorfor de tok dette utleggsgebyret når det ikke hadde lagt ut noe MOMS. De sa da at det var et gebyr de tok når de ikke kunne ta utleggsgebyr for MOMS. Jeg fortalte dem akkurat hva jeg mente om dem. Hun sa seg faktisk enig! Men penga fikk jeg altså ikke tibake. Det er noen år siden nå da, og de har forbedret seg til en viss grad. Men jeg unngår dem så sant jeg kan, for de er dyre. Man får seg alltid en overraskelse når de har transportert varen, selv om varen var inklusive porto (som nok bare er porto fra lagret og bort til DHL)

;-)

Endret av Skogens Stønn
skirveleif
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.