DROMEDILLA Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 Hva gjør folk for å hindre at kvisbrenneren smelter ned i snøen når det ikke er mulig å finne fast underlag? Jeg pleier å bruke en plate til primusen men hva kan jeg bruke til denne som er større? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+sneakyowl Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 Jeg vil tippe at å legge noen middels tykke grener/kvistene under kvistbrenneren og nedi snøen bør være mer enn nok for å hindre at den smelter ned. I værste fall så smelter isen rett under grenene, men ikke langt nok ut til at det blir mer enn et hulrom under. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Espen Ørud Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 Større plate? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tshansen Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 Jeg vil tippe at om du legger en stokk i snøen, som du dytter litt nedi også setter du denne oppå med bena på utsiden så den hviler i snøen og på stokken. Om det ga noe mening. Her er det bare å være kreativ å prøve seg fram. Det verste som skjer er at den velter? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DROMEDILLA Posted February 15, 2021 Author Share Posted February 15, 2021 (edited) Gode tips. Takk. Skal prøves. Edited February 15, 2021 by DROMEDILLA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Tom42 Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 Jeg hardtramper snøen, legger så et lag med bar eller kvister , og oppå der legger jeg et lokk fra et 10 liters malingsspann. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Skogens Stønn Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 (edited) Jeg bruker ofte bunnen av ei gammel stekepanne som er opp-ned, eller ei metalleske med lave kanter, opp-ned den også. Dette bruker jeg til alle slags brennere, også kvistbrennere. Jeg setter dem opp ned for å få en kant ned i snøen slik at hele stasen ikke sklir av gårde, for eksempel på skaran nedover åssida med meg løpende etter i fult firsprang på truger 😲 Edited February 15, 2021 by Skogens Stønn 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts