Dortase Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Hei Jeg har en Jerven Orginal fjelldukk som har fått endel hull etter glør fra bålet. Hvordan fikse dette enkelt? Gorillatape. Eller finnes det noe bedre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubbs Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Vil driste meg til å si Jerven sine lappesaker Selges av Jerven, Fjellsport, Skitt Jakt og sikkert mange forhandlere av Jerven produkter 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larix Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Forslaget til @tubbs, alternativt et tynt strøk med Aquasure/Stormsure e.l., hvis det er relativt små hull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aslak Smeland Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 On 12/21/2020 at 11:39 AM, Dortase said: Hei Jeg har en Jerven Orginal fjelldukk som har fått endel hull etter glør fra bålet. Hvordan fikse dette enkelt? Gorillatape. Eller finnes det noe bedre? Det fikser du lett med de orginale lappesakene. Bare følg instruksjonene. Funker som bare det, har lappet både Jerven telt og duk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Skogens Stønn Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 (edited) Dortase skrev (På 21.12.2020 den 11.39): Hei Jeg har en Jerven Orginal fjelldukk som har fått endel hull etter glør fra bålet. Hvordan fikse dette enkelt? Gorillatape. Eller finnes det noe bedre? Personlig ville jeg prøvd Stormsure lim Det er vannfast lim, sterkt og fleksibelt. En gang reparerte jeg til og med belgen på en vaskemaskin med dette. Det var en lighter som hadde lagt seg i folden i belgen og eksploderte på kokvask med et smell (ikke tatt fyr da, men den eksploderte pga høyt trykk i gassen). Det ble en skikkelig rift som forhandleren sa at ikke var reparerbart fordi intet lim beit seg fast i disse belgene som skulle tåle vann med høy temperatur. Stormsure virket, og jeg brukte vaskemaskinen i flere år etter dette. Og det var ikke fordi det begynte å lekke igjen at vi skaffet ny vaskemaskin. Fiksen var fremdeles fin. Edited December 31, 2020 by Skogens Stønn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Engelsen Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 Tear aid teip har reddet skalljakker, dunjakker, regntøy og vanntette pakkposer her i huset Spesifikt var pakkposen en Exped schnozzle bag, og denne er i sikiconbehandlet nylon. At det sitter godt på den enda er ett mysterium. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts