Gå til innhold
  • Bli medlem

Status is Nordmarka nord


Hc.b

Anbefalte innlegg

Skal på tur 1. mai helgen, og hadde tenkt å ta Ringkollen som utgangspunkt. 
Men er usikker på om vannene nord i marka fortsatt er islagt - tenker spesielt rundt Øyangen, Spålen eller Storflåtan. 
Noen som har vært her nylig og vet om man kan padle på vannene i området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TOT skrev (7 minutter siden):

I den grad det er noen referanse, så gikk i alle fall isen på Bjørnsjøen for noen dager siden: https://www.skiforeningen.no/marka/bilder/kamera/?id=10

 

Ja, takk! Blir et stykke lenger sør. 
Har fulgt med på kameraet der, men har vært mer is i høyden. 
Kjedelig å dra med seg packraft dersom det er helt islagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OFA legger stadig ut rapporter på FB. Jeg vil tro det skjedde mye fra dag til dag fram til i går. Men nå har jo været endret seg litt, og det meldes om nattefrost enkelte dager i høyere strøk. 
Jeg tar nok kanoen fatt i marka til helgen jeg også, men i mer sørlige strøk. 

Endret av TOT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOT skrev (2 minutter siden):

OFA legger stadig ut rapporter på FB. Jeg vil tro det skjedde mye fra dag til dag fram til i går. Men nå har jo været endret seg litt, og det meldes om nattefrost enkelte dager i høyere strøk. 
Jeg tar nok kanoen fatt i marka til helgen jeg også, men i mer sørlige strøk. 

Takk for enda et godt tips! :)
Følger de også på facebook, samt et par andre grupper. 
Men har ikke sett noe nylig fra så langt nord i marka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hc.b skrev (19 minutter siden):

Kjedelig å dra med seg packraft dersom det er helt islagt :P

Jeg kan legge til som en «fun fact», at en fyr jeg kjenner har med seg en packraft av enkleste sort på isfiske på høstisen. Men han har som uttalt mål og alltid være førstemann utpå .... 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igjen litt rester av snø på Ringkollen men kameraet der viser ikke noe vann.  På Mylla er det kamera som viser en del av vannet og der har is vært hvit/gråhvit så langt. Så det er noen dager til isgang der. Nå er det jo brått kaldere og så det har sluddet/snødd litt i området i dag. Skal jeg gjette så tror jeg ikke du finner isfrie vann over 400moh enda. Kan være noen steder det er større os etc f.eks ved større innløp. F.eks innløpet til Vesleflåtan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.