Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruke gammel syntetisk sovepose


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har arvet en eldre ajungilak nordic winter sovepose som har komfort ned til -10. Soveposen har ligget lenge i kompresjonstrekk, iallefall 10-15 år. Når jeg tar den ut blir den veldig lite "fluffy" 

Blir syntetiske poser dårligere over tid?

Finnes det noen måte å få den fyldig igjen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du mulighet til å kjøre den i en tørketrommel med en del tennisballer?  Det vil hjelpe hjelpe på. 
Men det er en sjanse for at de syntetiske fibrene har tatt skade av å ligge i kompresjonstrekket i form av varig deformasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet nettop en tyin winter på renseriet. Den er vel 17-18 år gammel. Dog har den blitt oppbevart løst. 
 

Etter en vask og tørk på renseri har den kommet seg betraktelig. Selv om den kanskje ikke er som ny, så var det verd 400kr. Så jeg vil anbefale det. Pass på å ikke putt den i din egen vaskemaskin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.