Gå til innhold
Annikenf

Gjøre om transportpulk til barnepulk?

Anbefalte innlegg

Det første som slår meg at turpulkene er vesentlig smalere og dermed mindre motstandsdyktige mot velting, noe som er barnepulkenes store fortrinn. Dermed passer vel også vindskjermer og annen beskyttelse forholdsvis dårlig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste jeg har sett, har gått andre veien...

Hadde det vært meg, så hadde jeg solgt transportpulken på Finn.. og kjøpt en barnepulk...

nei vent... hadde det vært meg, så hadde jeg satt transportpulken i boden og kjøpt en barnepulk...men det kan jo hende dere er flinkere til å kvitte dere med ting enn meg... :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når ungen blir 3-4 vil de ikke sitte i noe pulk lenger, da vi de gå på ski selv, så da må du ha en transport pulk igjen...

Endret av Dortase

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn.no og et slag for miljøet ♻️

Kjøpte brukt barnepulk, brukte den 3 sesonger og solgte den på nytt for akkurat samme pris som den ble kjøpt for. Gjør det samme med skiutstyret. Stort sett even steven med salg og kjøp av brukt skiutstyr til barn når du først har kjøpt deg inn på markedet, eventuelt litt penger til posten for frakt 😊

Som det bli bemerket lenger oppe er barnepulken sikret endel mot velt, både med veltebøyler og skjerm. Ville ikke vært foruten noen av delene med såpass dyrebar last!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av AASEDAASE
      Hei. Jeg driver og hamstrer utstyr hver måned ved payday. Det neste som skal handles er pulk og sleeper. I den forbindelse lurer jeg på om det er et minstemål på pulken ifht sleeperen? Jeg vurderer enten 154 eller 168 pulk. Føler 188 kan bli litt overkill. Sikkert fint med masse plass til hele familien men blir kanskje stort å drasse på alene på turer opptil en uke? Men så er spørsmålet, en sleeper er 200cm. Har det noen betydning om pulken bare er 168? Eller bør man da ha en 188 pulk? 
    • Av AK74
      Hei, har en fjellpulken 144 som jeg kjenner begynner å bli tung å dra på. Den har vært med på noen turer, og trenger nok litt stell. Jeg tenker å prøve å finne et stoff å fylle litt i de dypeste sporene, og et poleringsmiddel som passer. Det er jo glassfiber og plastbelegg på denne. Jeg vet det har vært innlegg her om det tidligere, men finner det ikke igjen. Hvis noen vet hva jeg trenger, blir jeg glad for tips. Kanskje Biltema er en plass å finne det jeg trenger? Mvh Anne:)
    • Gjest fightingfalcon
      Av Gjest fightingfalcon
      Hei! jeg skal gå til anskaffelse av artic bedding og ser det er flere produsenter som lager dette. Rab, Piteraq og Fjellpulken. Jeg har null erfaring med alle produsentene. Er det noen som har 
      noe anbefalinger på dette? 
    • Av Tessatroll
      Hei
      Vurdere kjøpe ovenfornemnde pulk, men er skeptisk til om lengda gjer den "fampete". 
      Normalt bruker eg parisbrett og synes det funkar fint, men ynskjer no ein pulk eg mellom anna kan montere brems på for bruk med bikkjer. 
      Eg er skeptisk til om den oppleves som "stor". Måtehald i pakking og lågtbyggende pulk er nok meir normalen for meg enn ruvande, glidande "Berg". Så eg greier meg ofte ganske lenge på tur med liten pulk. Men så var det dette med å ha litt vektarm ved montering av brems og bruk med fleire hundar, samt at fleire bikkjer gir meir vekt i form av fôr. 
      Praktiske erfaringar nokon? 
      Eventuelt nokon som har prøvd å montere nomforspenning og evt brems på ein Acapulka Scandic Tour 150?
    • Gjest fightingfalcon
      Av Gjest fightingfalcon
      Hei!
      jeg har prøvd å se litt rundt på forumet etter tips til pulkdrag til min paris expedition. Jeg hadde taudrag i fjor men ble lei når jeg skulle forflytte meg i kupert terreng. Jeg tenkte derfor å skaffe meg ordentlig drag nå. Jeg har sett ackapulka sitt drag men det er noe kostbart sammenligne med fjellpulken sine. Er det noen som har noe erfaring med å feste fjellpulkendrag på en paris expedition?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.