Gå til innhold
  • Bli medlem

torfinnstindtraversen fra vest mot øst


olavhm

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er ikke mer enn treerklatring å gå Torfinnstindtraversen fra vest mot øst. I skaret mellom Vestre og Midtre kan klatringen gjøres enklest mulig ved ikke å klatre rett opp, men på skrå ut mot høyre. Etter denne taulengden gikk vi uten sikring helt opp. Fra skaret mellom Midtre og Østre er det to veivalg som peker seg ut og hvor jeg har gått begge. Når det bratter seg til, kan en skrå opp mot høyre hvor en kan gå uten sikring hvis en føler for det. En kortere variant er å holde lengre ut mot kanten av nordøststupet hvor klatringen er kortere, men litt brattere og med gode tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gikk dere i forhold til den øverste hammeren som er gradert 4? Det er jo tre markerte hamre på Midtre Torfinnstindens vestside. Da vi traverserte der i sommer (øst til vest) møtte vi noen som klatret motsatt vei. De virket å være klatrere (svasko uten sekk, og littebittegranne nesa opp i sky hadde jeg følelsen av), og det var morsomt å se på dem. De gikk omtrent akkurat slik som beskrevet i føreren på topphammeren, men å gå der usikret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei på deg hadde denne turen nå perioden 8-10/09/06!!Helt fantastisk,, med rapell fra østre til midtre og til slutt vestre!!Gikk turen med to kolleger fra jobben.Vi hadde flott vær.De som er innetersert ,kan få sendt over flere bilder jeg tok, ved og sende meg en mail evt.! ;=)

post-212-13347443683_thumb.jpg

post-212-133474437814_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.