Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Sovepose + teppe?

Anbefalte innlegg

Hei! Gutten på 9 år er inviteret på sin første telttur:)) 

Den voksen som tar barna på turen ordner alt bortsett fra soveposene. Vi har en pose ( som han bruker på campinghytter) Med Tcomf+11 Tlim+7 Text-5. Gutten bruker ikke ull. Det er ikke snakk om det))) Men han kan sove med klær på og med en fleece genser ,ull soker er greit. Det jeg tenker - blir det varmere å sove hvis han vil bruke en tynn fleece teppe inne i posen? Jeg har kjørt gjennom alle butikkene vi har i byen og fant soveposer som har Tcomfort: 3°C Tlimit: -2°C Textreme: -18°C  eller Tcomf 0. Varemelding sier at blir cirka +3 på natta til helgen. 

Må jeg kjøpe ny pose allikevel  eller det kan gå å bruke pose+teppe? De skal ikke bære lenge, så vekt er ikke så viktig her. Jeg vil ikke bestille på nett, fordi det er ingen garanti at posen kommer til helgen. Og litt begrenset i hvor mye kan jeg betale for det også :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du kan sy en innerpose/liner av et fleeceteppe? Vi gjorde det for noen år siden. Ville ha noen ekstra grader å gå på før vi kjøpte nye poser til ungene. Hvor mange grader det gav er vanskelig å si, men det virket definitivt godt....

Brettet et fleeceteppe i to og sydde igjen ene kortsiden og langsiden. Kan jo formsys også. En enkel og billig løsning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.