Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse sovepose-hvor mye bør man ha å gå på.


Anbefalte innlegg

Når soveposen er merket at den er for eksempel 170 cm, er det da selve lengden på posen, eller vil den passe om man er 170 cm? Har sett på diverse poser på Fjellsport, men vanskelig å bli helt klok på dette syns jeg.

Er ca 167 selv, og har forstått at det ikke er noe poeng i å ha en altfor stor sovepose ift at det både blir mer pose å varme opp, og mer vekt/volum å dra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Bokhylla skrev:

Når soveposen er merket at den er for eksempel 170 cm, er det da selve lengden på posen, eller vil den passe om man er 170 cm?

Det varierer litt fra produsent til produsent hva de oppgir, så det kan være lurt å gjøre litt research på hva som er maksimum personlengde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting kan variere litt, jeg er 197 og har bl.a en Alta Long som oppgir max personlengde på 215, og denne har jeg god plass i, men om jeg skal få varmekragen komfortabelt over skuldrene må føttene helt ned i enden av posen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.