Gå til innhold
  • Bli medlem

Bonfus - Ultralett turutstyr - Norsk Produsent av turutstyr i Cuben Fiber


Memento mori

Anbefalte innlegg

1 time siden, Arcticpeak skrev:

Jeg prøvde ett par ganger fordi jeg hadde vondt i kneet, de var bare i veien, så det er ikke noe jeg gidder å drasse med meg mer.

Har òg problem med kne og gåstaver er ein enorm avlastning, spesielt i nedoverbakke men òg oppover. MEN på flatmark og i klyveterreng er dei berre i vegen så der er eg enig med deg. Å gå med staver er ein treningsak, og reduksjon i belastning på kne er absolutt verdt det for min del. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, Arcticpeak skrev:

Et telt under en 1/2 kg høres jo fristende ut, men hvor reelle er disse vektene egentlig?

I den halvkiloen ligger bare duken, i tillegg må man ha 2 gåstaver, og minst 6 plugger, og da kryper vekten fort oppover og begynner fort å nærme seg det dobbelte avhengig av hvilke gåstaver og teltplugger man har.

For oss som bruker gåstaver uansett er denne type telt en veldig god løsning. Har Duplex selv, og man sparer fort en kilo i forhold til tradisjonelle tomannstelt med stenger og to duker.

Jeg kan gå dobbelt så langt og mange prosent raskere med gåstaver enn uten, så dette kan være verdt å ‘drasse’ med seg, i alle fall hvis forflytning er en prioritet. 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes gåstaver er fint når jeg går med tung sekk, spes oppover og bratt nedover. I tilleg i kronglete terreng. På flatt og lett terreng spenner jeg de på siden av sekken. Funker og som støtter til tarp der det ikke er trær. Spennende opplegg med de lette teltene, men lurer dog på om jeg skal kjøpe noe slikt. Har jo noen telt fra før .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 5.5.2019 den 16.11, Øyvind Hellenes skrev:

Veldig kult med norsk selskap som lagar DCF-telt! Håpar dei prøver seg på eit tunnel eller kuppeldesign etterkvart. Eg er heilt einig med Ryan Jordan i frå Backpacking Light når det gjelder dei typiske DCF-designa til 3-sesong bruk: https://youtu.be/0l9clCKq2zg (37:25 og utover)

Eg veit DCF er vanskeleg med tanke på stangkanalar, men kva med eit kuppeldesign som Unna med fibraplex stenger og klipsfester ala Hilleberg Soulo?

C584756F-8DFE-405E-9AA0-D2432D1923C0.thumb.jpeg.fc250dc0a21a63eab56e7b60ac3286c2.jpeg

 

Sjekk Locus gear. Har det ikke selv, men ser veldig interessant ut!

https://locusgear.com/items/djedi-dcf-event-dome/?lang=en

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.