Gå til innhold
JI

Garmin GPS - Kart

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Garmin GPS som det kan lastes inn kart på. Jeg har via internett funnet ut at det finnes en løsning som heter frikart - Etter hva jeg har forstått så er dette en gratis løsning for kart til Garmin GPS'er. Hvordan er kvaliteten på disse dataene ? Er det noen som har erfaringer med dette? Er det juridisk akseptert å benytte en slik løsning ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frikart er basert på openstreetmap, altså brukerlaget kart (open source). Kvaliteten varierer fra sted til sted, ofte færre detaljer jo mer perifert stedet er.

Uten å ha sjekket, så vil jeg påstå at det er helt stuerent å bruke frikart på Garmin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kan vel selv bidra til data for bruk i OSM. Tracke og sende inn spor/stier. Så utvikler løsningen seg til det bedre etter hvert som tiden går....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt/bruker kart fra frikart.no på min Garmin Gps64. Lastet inn via garmins verktøy.

Funker bra for min del. Helt greit med detaljer fra Hardangervidda slik jeg har erfart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foretrekker å kjøpe kart på SD-kort. Bruker det ukentlig, så ikke så dyrt da. 

Prøvde noe fra Frikart, men likte ikke det så godt. Bl.a. får man ikke på høydeangivning med musemarkøren. Det er veipunkter jeg ikke er interessert i.

Har Topo Premium sentral-øst og hele Norge.

Skal kjøpe Sverige

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider