Populært innlegg +Marius Engelsen Skrevet 23. desember 2018 Populært innlegg Skrevet 23. desember 2018 (endret) Jeg ble utfordret til å komme med ett bidrag til julekalenderen, og da gjør jeg selvfølgelig det. Takk for tilliten Jeg har laget en video fra en dagstur jeg hadde med kajakken tidligere i desember. I denne videoen får dere se soloppgang, blåtimen, sjøfugl, undervannsfilming og padling gjennom is! Turen ble litt over 2 mil lang og begynner på Steinseide, ved Hanøy på vestsiden av Askøy. Det er her jeg bor, og for å komme til sjøen ruller jeg kajakken 100 meter ned til en betongflytebrygge. Luksus! Området på vestsiden av Askøy går langs Hjeltefjorden, med Davangervågen som mitt utgangspunkt. Det er mange holmer, skjær og sund å padle gjennom, lite bebyggelse langs sjøen, bra med dyre- og fugleliv, og flere store fuglereservat. Ett fantastisk område, virkelig nydelig! Denne dagen begynner jeg tidlig om morgenen før solen har stått opp, og det er så godt som vindstille. Temperaturen er kanskje ett par minusgrader, det er ikke en lyd ute og solen har så vidt begynt å lyse opp horisonten. Jeg har pakket med telt, sovepose, liggeunderlag og litt mat. Greit å kunne ta seg en liten strekk i løpet av dagen vel 😉 Så mye mer er ikke nødvendig å si, jeg lar videoen ta seg av resten. Finn fram kaffekoppen og sett av 8 minutter til å se videoen 😊 Når dere ser denne filmen bør dere sørge for at videokvaliteten i youtube står på maks, og se gjerne på en større skjerm enn på smarttelefonen for å kunne se sjøfuglene bedre. Er ikke særlig mye zoom på ett GoPro med vidvinkel linse, og noen ganger kan fuglene være ett stykke unna 😉 Husk lyd!God jul, håper dere liker videoen. I morgen har jeg bursdag! 😊 Endret 23. desember 2018 av Marius Engelsen 12 3 Siter
martin.m Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 @Marius Engelsen: Jeg gjorde som du oppfordret; skjenket meg en kaffekopp og hadde en rolig morgenstund sammen med samboer mens vi så filmen din. Nå byr jo ikke innlandet på Hedmark på de samme mulighetene, men vi har jo Mjøshavet Noen ganger savner jeg å bo kystnært hvilket jeg har gjort i store deler av livet, men fordelen her er jo kort vei til sentrale fjell- og villmarksområder. "Så stilig" samt " Det der kunne jeg ha tenkt meg!" var min samboers umiddelbare kommentarer rett etter at 8:41 min. var over Jeg var udelt enig. Takk for et stemningsfullt og fint bidrag, og for at du laget filmen for oss på FF. Fint med de sekvensene da du filmet under vann og man så bunn og svaberg speile seg i overflatehinne og tynt islag. Med dette ønsker jeg deg en riktig god jul og en fin bursdag i morgen. 1 1 Siter
Kjell Iver Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 Takk for flott video - så ut som en flott tur! 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 23. desember 2018 Forfatter Skrevet 23. desember 2018 Tusen takk for fine kommentarer! Hyggelig å kunne bidra med litt inspirasjon til dere der hjemme @martin.m God jul! Siter
Tessatroll Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 Vakkert! God jul og gratulere med dagen når den kjem 1 Siter
+Luesveis Skrevet 23. desember 2018 Pålogget Skrevet 23. desember 2018 Utrolig flott, takk for turen! 1 Siter
fjellkaren Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 Flott video - perfekt underholdning for oss landkrabber 😊 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.