Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Tarp 5 og Mesh tent 1


Per Fredrik

Anbefalte innlegg

I sommer kjøpte jeg Hilleberg Tarp 5 og Mesh tent 1, Dette har jeg brukt til overnattingsturer i Nordmarka utenfor Oslo. Det har vært en god løsning i sommer under den varmebølgen vi har hatt, men, det er et men. Tarpen har en en snål form, lengde er på 3,15 m, men langs bakken er lengden kun 2,20 m. Denne løsningen gjør at hode enden på Mesh teltet ligget kant i kant med tarpen nede ved bakken. Regner det så vil det regne inn her hvis ikke regnet kommer rett ovenfra. Dessuten, hvis lengden ved bakken hadde vært 3,15 m så hadde jeg hatt et fortelt for lagring av ryggsekk og et sted å lage mat ved dårlig vær. Håper Hilleberg kommer med en ny utgave av Tarp 5, slik den er nå er bruksområdet mitt og kanskje for flere begrenset. Vurdert også tarp 10, men den veier mellom 750g – 950g alt ettersom hvilken duk som brukes mot 320g for tarp 5. Så da blir det for meg meningsløst å kjøpe tarp 10. Med Hilleberg Y plugger veier Tarp 5 og Mesh teltet 878 g. Begge deler pakkes i teltposen til mesh teltet, her er god pass. Ellers er jeg godt fornøyd, begge produktene er helt klart high end produkter, 

1864703800_H1Juni18NM.thumb.JPG.a549736bf51a06c2a6ee8f5d82357f27.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012324078_H2juninm.thumb.JPG.5b5a766e3060ebbc877243816a53eb3b.JPG

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Terka skrev:

Her er muligens en tarp som løser de negative punktene du nå har med Tarp 5.

Ser ikke ut som linken din virker. Alle ønsker en har på lista ender ofte opp med et kompromiss. Vekt og volum var viktigst for meg her, men jeg skulle gjerne hatt et lite fortelt. Så får jeg heller samarbeide med værmeldinga. Ellers er tarpen fin ha med på fjellet sammen med teltet, lite volum liten vekt, vandre staver har jeg med uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Memento mori skrev:

Slik jeg har oppfattet det er det tenkt, at du skal klipse ned mesh 1 i ende enden, når du skal lage mat i dårlig vær/regn. Men da må du sette opp tarp 5 først og så mesh 1.  Det er vist i en eller annen Hilleberg film. 

Bra videoer fra Petra Hilleberg som vanlig som beskriver dette. Det er bare å senke vandre staven ved hode enden som jeg har på 135cm. Det hjelper. Har mailet litt med Hilleberg om dette, Det er et bra produkt, men litt vel minimalistisk for meg, men bra turer ble det. Det er en god naturopplevelse å bare bruke mesh teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Per Fredrik said:

Ser ikke ut som linken din virker. Alle ønsker en har på lista ender ofte opp med et kompromiss. Vekt og volum var viktigst for meg her, men jeg skulle gjerne hatt et lite fortelt. Så får jeg heller samarbeide med værmeldinga. Ellers er tarpen fin ha med på fjellet sammen med teltet, lite volum liten vekt, vandre staver har jeg med uansett 

Linken er oppdatert. Det er DD Superlight tarp på 3x2.9 m, 460 g  19 festepunkter, og bra lite pakkevolum jeg foreslo.

Link i klartekst (Jeg kjøpte min fra England): 

https://www.hektapatur.no/sove-ute/hengekoyer/tilbehor/dd-hammocks-superlight-tarp-3x29?att=Q295b3RlIEJyb3du&gclid=CjwKCAjwuO3cBRAyEiwAzOxKsktX1rkVEIVPHWAh313gAtqwLsZDiT4ZrdAM4Lf0ORjzdmlzRx7RmRoCzp0QAvD_BwE

 

Edit:

Fant et gammelt bilde av pakkevolum på denne tarpen. (På bildet er også 2x15m dynema liner som jeg har kjøpt utenom.)

20170428_110737.thumb.jpg.7cd1e53381b024d1356b39a3c8cb3304.jpg

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.