Gå til innhold
  • Bli medlem

mckinley compact 2 erfaringer ?


tolsen87

Anbefalte innlegg

Heisann. jeg er ny på forumet og har i år tenkt at etter en del år med mange dagsturer som også er koselig ville jeg prøve og telte litt. 
Startet med et billig telt fra Europris et Xplor Kirkut,  men teltet er stort, 4.1kg trenemannstelt og etter turn i Rondane jeg hadde i starten av uken fant jeg ut at på lenger turer alene, som jeg var i Rondane

trenger jeg noe mindre og lettere telt. etter en kjapp tur nede på den lokale senteret. som har en Gsport butikk, endte jeg opp med et mckinley compact 2 telt, helt grei pris og et veldig enkelt telt og sette opp og det veier jo mye mindre en Kirkut.

en ting jeg merket med mine 1.92 cm at dette teltet kanskje er i minste laget ? men så skal det jo brukes til og sove i også da. 

men etter litt søk på Google fant jeg dette flotte forumet og tenkte og høre om det var noen her som har erfaringer med teltet.

har ikke gått 30 dager enda og teltet er satt opp en gang i hagen så jeg kan vel eventuelt også levere det tilbake igjen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, tolsen87 skrev:

Heisann. jeg er ny på forumet og har i år tenkt at etter en del år med mange dagsturer som også er koselig ville jeg prøve og telte litt. 
Startet med et billig telt fra Europris et Xplor Kirkut,  men teltet er stort, 4.1kg trenemannstelt og etter turn i Rondane jeg hadde i starten av uken fant jeg ut at på lenger turer alene, som jeg var i Rondane

trenger jeg noe mindre og lettere telt. etter en kjapp tur nede på den lokale senteret. som har en Gsport butikk, endte jeg opp med et mckinley compact 2 telt, helt grei pris og et veldig enkelt telt og sette opp og det veier jo mye mindre en Kirkut.

en ting jeg merket med mine 1.92 cm at dette teltet kanskje er i minste laget ? men så skal det jo brukes til og sove i også da. 

men etter litt søk på Google fant jeg dette flotte forumet og tenkte og høre om det var noen her som har erfaringer med teltet.

har ikke gått 30 dager enda og teltet er satt opp en gang i hagen så jeg kan vel eventuelt også levere det tilbake igjen ? 

Kjenner ikke teltet, men ut fra dimensjonene så tror jeg nok mange på 1.92 vil finne det ganske trangt. 80cm høyde og 220 cm liggelengde med skrånende vegger (begge ender) er godt under middels. Men det er jo kun du som kan svare på om du synes det er for trangt for deg! Personlig ville jeg med mine 180 cm klikket i vinkel bare over mangelen på takhøyde :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste Mckinley-teltet jeg har erfaring med er Arium 1, men går ut i fra at teltet du har anskaffet deg er av samme kvalitet. Ytterduken er antageligvis ikke ripstop, kun påtrykket mønster for å se slik ut, og materialet er ikke akkurat lettvektig. Sømmer og generell utførelse ser greit ut, men ikke noe stort mer enn det heller. Glidelåser er litt tvilsomme. Dårlig takhøyde og så og si ingen vestibyle. For meg virker det som om disse teltene er sydd i Kina av de billigste materialer, som jo er en "overraskelse", solgt med en veldig god fortjeneste i Europa og enda mer her i Norge. Jeg kommer IKKE til å kjøpe fler telt av dette merket med mindre de selger dem for den prisen de virkelig er verdt (3-400kr for Arium).

Du får mye mer for pengene hvis du kjøper et Naturehike telt fra en norsk forhandler. Pakk Mckinley-teltet pent isammen og bytt det inn igjen, er min anbefaling.

Forslag:

https://pakklett.no/collections/tent/products/cirus-2

Endret av r.u.mad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.