Gå til innhold
  • Bli medlem

Ringstind Superlight 2


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

I en annen tråd har @Terkafunnet telt til meg, som også er merkenøytralt, noe som gjør godt. Ingen diskusjon mellom klanene. Ha en fortsatt fin kvrld👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Jan Erik Hansen skrev:

Disse aktive utøverne er vel bare slike som deg og meg. Turfolk som har teltet til utprøving før det kommer i salg. Om det gis tilbakemeldinger som ender i forbedringer er et annet spørsmål.

Kan ikke si akkurat hvordan Helsport gjør det i dag. Var en gang i tiden med i Norrønas utvided testteam (forige årtusen og før internett). Formålet var slitasjetest og tilbakemeldinger før produkter kom på markedet. brukte da utstyr aktivt, og sendte inn et skjema jevnlig der det ble beskrevet bruk, ting som fungerte, ting som ikke fungerte og forslag til forbedringer. Når utstyret sviktet, var utslitt eller etter en viss periode ble det returnert for inspeksjon. 

 

Takk, det er jo sånn det funker, endelig kom det noe vettugt i denne tråden. Når prototypen er klar så settes det sammen en referanse/teste gruppe tilbakemeldingen her brukes til de siste justeringene før den første produksjons serien starter. Sånn er det hos alle seriøse produsenter. Nå er jo Helsport kjøpt opp og er nå en del av Ferd/Swix systemet så vi får nok mer av denne type informasjon framover så slipper vi all synsingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
17 minutter siden, Per Fredrik skrev:

Takk, det er jo sånn det funker, endelig kom det noe vettugt i denne tråden. Når prototypen er klar så settes det sammen en referanse/teste gruppe tilbakemeldingen her brukes til de siste justeringene før den første produksjons serien starter. Sånn er det hos alle seriøse produsenter. Nå er jo Helsport kjøpt opp og er nå en del av Ferd/Swix systemet så vi får nok mer av denne type informasjon framover så slipper vi all synsingen.

Hadde Helsport testet grundig, hadde de luket ut konstruksjonssvakheter som kunder har meldt inn i etterkant, men kall det gjerne synsing😊Jeg har bare hatt 7-8 Helsport-telt, som er brukt i ulikt vær, hvor jeg har erfart åpenbare og mindre svakheter, i tillegg til det jeg har hørt Helsport har sagt til meg. Hos serviceavdelingen får man vite endel hvis man tørr spørre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Helsport har mange meget gode telt, uten feil, men det må være lov å påpeke svakheter ved enkelte tidligere og senere modeller, uten at noen kaller deg synser. Når man i ettertid retter opp i åpenbare konsstuksjonssvakheter, er det naturligvis IKKE fordi man har testet for dårlig😊

Jeg kunne latt være å bry meg om slikt tøv, men provoserende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Per Fredrik said:

Kanskje en ide å spørre Helsport heller det enn å lage denne tråden. 

 

18 hours ago, Per Fredrik said:

kanskje bedre å spørre NSB eller i dette tilfelle Helsport. Vi mangler jo ikke tråder her når det gjelder Helsport Ringstind. Vi har en egen hat gruppe for dette teltet. 

 

9 hours ago, Per Fredrik said:

Takk, det er jo sånn det funker, endelig kom det noe vettugt i denne tråden. .

For et fanatisk forum dette kunne blitt om vi alltid kunne hold en alvorlig og seriøs tone. Tenk å få slippe unna å søle ut kaffen pga latterutbrud som skyldes humoren iinnimellom alt det seriøse på derre forumet. Det de de fleste leste og svarte ut fra i TS sitt første innlegg er et godt eksempel på denne humoren. 

#likerikkeåsølekaffe 😁

PS. Jeg vet at @Turlyst kjapt tar koktakt med produsent eller butikk om det er noe han ønsker avklaring på. 

Hvor finner jeg forresten disse undergruppene på forumet? Tror jeg må melde meg inn i gruppen for teltoholikere. 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Turlyst skrev:

Hadde Helsport testet grundig, hadde de luket ut konstruksjonssvakheter som kunder har meldt inn i etterkant, men kall det gjerne synsing😊Jeg har bare hatt 7-8 Helsport-telt, som er brukt i ulikt vær, hvor jeg har erfart åpenbare og mindre svakheter, i tillegg til det jeg har hørt Helsport har sagt til meg. Hos serviceavdelingen får man vite endel hvis man tørr spørre da.

Det er nok ikke til å unngå at noen ganger blir ikke feil oppdaget før etter at teltet har vært i produksjon en tid. Samme hos Hilleberg som er min andre favoritt. Derfor velger jeg alltid leverandører jeg kan snakke med hvis/når det skulle oppstå problemer for noen ganger blir det det. Se bare på bilfabrikkene hvilket apparat de har for å tilbakekalle biler med feil. Om jeg tør å spørre serviceavdelingen, det gjør jeg vet du, men hvis det funker sånn hos Helsport at serviceavdelingen gir intern informasjon til kundene, da har Helsport noe å jobbe med. En gang under kundeforhandlinger hadde jeg med en fra utviklingsavdelingen. Han ga intern informasjon om utfordringer og problemer vi hadde. Han satte vi på første flyet hjem. Det gikk jo bra til slutt både for oss og kunden, men vi kunne ha mistet kontrakten. Ansatte bør være klar over hvilken rolle og ansvar de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt kommer til alt så er sjansen for småfeil mye større om man kjøper en ny modell :)
Gjelder både biler og telt.
Hilleberg kom jo ut med en ny og forbedret versjon av Rogen i fjor vel?
Men selv på modeller som har vært i 20 år så er det alltid småtteri noen kunne tenke seg
å få endret.  Jeg er en av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg har jobbet mange år som kvalitetsleder og har vært reklamasjonsansvarlig, sikkert derfor jeg liker å grave dypt😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.