Populært innlegg +Memento mori Skrevet 12. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 12. januar 2018 (endret) Sitter i teltet og smelter snø for å få en liter med varmt vann. Fy søren så mye jobb det er, først bæring av primus, fuel. Så forvarming med rødsprit, pumpe trykk, fylle bøtta med snø, vente og etterfylle med mere snø, mere pumping. Det tar tid. De gangene du starter med bål, tar det enda lenger tid. Når vi er hjemme, er det varmt vann i springen eller kald vann og vannkoker en rett ved. Slår meg ofte at mange ikke ser verdien i en liter vann og hvor heldige vi er i et av verdens rikeste land. Bare litt til ettertanke Endret 12. januar 2018 av Memento mori Får litt mye hjelp av Autokorrektur 😂 9 1
whistler Skrevet 12. januar 2018 Skrevet 12. januar 2018 Absolutt godt poeng. Men siden jeg misliker å smelte snø prøver jeg alltid å slå leir ved et vann. Et isbors vekt er lett å svelge når man slipper styret med å smelte snø. Mye bedre smaker det også. Så kan fuelen brukes til kosefyring og matlaging 😃 1
Truant76 Skrevet 12. januar 2018 Skrevet 12. januar 2018 Selv på sommeren fyller jeg termosen med varmt vann før jeg går i soveposen for kvelden. Det er mye verdi i en varm kopp insta-kaffe, liggende i soveposen, når du våkner til kraftig nedbør. 1
+Espen Ørud Skrevet 12. januar 2018 Skrevet 12. januar 2018 Derfor har jeg alltid med termos på vintertur. Den er alltid fylt før avgang (enten fra start eller fra camp). Den er gull verdt om noe skulle skje underveis og korter ned tiden mye når man skal lage mat når man kommer frem. På termosen blir overskuddsvann ved koking av annet vann tatt vare på under veis. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå