Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus Polaris + Trangia ?


fbe

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en Optimus Polaris og vurderer å kjøpe meg et trangiasett hvis jeg tror jeg skal få montert dem sammen på en god måte. Jeg ser at Optimus lager trangiaadapter for Nova og Nova+, er det noen som vet om denne også vil passe på en Polaris? evt har tips til alternativ montering type DIY?

Er det høydeforskjell på nova og polaris brennerne?

-F

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 måneder senere...
På 21.12.2017 den 17.14, fbe skrev:

ok takk for svar, noen teori om hvorfor ikke Optimus skriver det i databladet og på produktsiden?

Det er samme høyde på Nova, Nova+ og Polaris. Polaris passer i nova-adapteren, men det mangler et hull i vindskjermen som må lages hvis den skal settes inn i Trangia stormkjøkken. Samme hull som må til for å få inn primus sine onmni-lite/-fuel brennere. Det er nok det som er grunnen til at det ikke står i databladet, da det ikke passer uten modifisering. Du må være utrolig forsiktig med primpaden, den tåler ikke at du ser på den når den er brukt. Jeg pleier å lage en ny i carbonfilt so dekker hele bunnen, syns det virker bedre, da forvarmingsflammene er lavere.E6C58F7D-F25A-47B9-BB84-F8E58221DCB8.thumb.jpg.e4abab29cb9810b8ff2f2b28d7a63a40.jpg

Her er både Omnilite, Omnifuel og Trangia x2 (som mangler kran, men som passer uten ekstra hull)

@Blaser har du bygget om?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.