Jump to content
IGNORED

Travel light, rimelige packrafts


tusjmann
 Share

Recommended Posts

Kom over en annonse på Finn.no hvor det er en som selger en slik Packraft.

Når jeg søker det opp, så finner jeg en leverandør, men lite priser. Så jeg etterspør informasjon og får tilsendt vedlagte brosjyre.

Ser de har ganske hyggelige priser på packrafts, spesielt om man kan bestille fler.

Har etterspurt mer informasjon rundt stoffet de bruker, samt fraktkostnader. 

Har selv bestilt en DIY packraft, men kan kanskje også vurdere å ta med en av disse, satt opp med litt annet oppsett.

 

Noen som kjenner til disse båtene, eller er interessert? Under 400$ for en båt er ikke gæærnt.

2017 AUDAC SPORTS PACKRAFTS CATALOGUE & PRICELIST.pdf

Link to comment
Share on other sites

Annonse

Kopi eller ikke. Alle båtene er jo en form for gummibåter... Det spennende er vel utviklingen av de nye ripstop stoffene som lar seg smelte/sveise sammen.
Her er det også variasjoner i kvalitet. Ser at f.eks NRS båtene får litt pepper for dårligere kvalitet. Men for mange er det bra nok. 99% av disse båtene bruker jo bare som gummibåter. Skal man ned seriøse stryk, så må man inn med andre vurderinger. Rent teknisk står vel ikke disse båtene tilbake for noen av den andre (?), men jeg snakker uten erfaring. Noen som finner noe mer informasjon?


De er i alle fall kjappe på å svare:
 

Thanks for your kindly prompt reply .

The following is the fabric and craft of our packraft, you can just check it out.

Packraft Fabric

Tube made of 0.4mm thickness 210D urethane-double coated nylon.

Bottom made of 0.65mm thickness 840D reinforced urethane-double coated nylon.

Spray deck made 0.2mm 70D urethane-single coated nylon.

Removable seat & back made of 0.4mm 420D urethane-single coated nylon

Packraft Craft

The tube constructed by high heat machine-interior and exterior double high heat welding to make sure the air tightness.

The bottom glued on the tube firstly, then another tape weld around the bottom edge to strengthen.

The accessories like D rings, attachments weld by high frequency machine.

Our packraft’s quality is same with the MRS, if you have seen the MRS packraft. But we can provide you more competitive price , our quality will not disappoint you.

 

At present ,our products have been widely recognized in Europe. We also have a lot of customers in North America.

 

Could pls let me know what is your consideration.

 

I check the airshipping cost of the 1 packraft for you to Norway, its airshipping coat is USD$112. The more packrafts you buy, the airshipping is more cheaper. Airshipping cost of the 6 packrafts to Norway is USD$327.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man blir 6+ stykker da, så koster det 5042 kr for varianten som er 150 cm inni, med spraydeck, frakt og import. Selger gjerne den nyinnkjøpte NRS'n og blir med på dette hvis vi blir over 6 personer

Link to comment
Share on other sites

Er også interessert :) Jeg antar at prisen for 6-20 stk gjelder dersom man kjøper minst 6 av en størrelse - eller kan det være en mulighet for å slå sammen flere størrelser og få kvantumsrabatten? Vel vel - uansett blir det vel fraktrabatt. Jeg undrer litt over dette fordi jeg vektmessig ligger noe utenfor standard med mine 105 kg, så jeg antar at jeg bør litt opp størrelse om jeg skal ha et behagelig fribord på skuta :) 

Link to comment
Share on other sites

Sånn til info så er det ikke heeelt samme kvalitet som MRS, alpackaraft, kokopelli osv. Og da tenker jeg ikke nødvendigvis på materialer, men mer på design og konstruksjon. Det viktigste er vel kanskje også at du ikke får noen garanti sånn du har ved kjøp i Norge. Vi valgte MRS som leverandør for https://packraftnorge.no, men har vært i dialog med blant annet disse... om man vil ha noe veldig enkelt og ikke bryr seg om garanti er det nok et ok tilbud. Du får kjøpt minst like billig fra russland også hvis du sjekker ut litt.

Vi skal forresten på messe i sandefjord 17. juni for de som vil se/ta på en packraft før de kjøper 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også muligens interessert hvis det skal bestilles :)

Ser at de har med cockpitlengde på hele 250cm! Kunne godt tenkt meg en to-mann-og-bikkje-packraft til å supplere denali llamaen min med :)
Et absolutt bra alternativ til en ally kano med bare 5,4 kg vekt!

Link to comment
Share on other sites

Positivt svar der altså:

No, it doesn't to be exact same packrafts model , you can combine different models to 6-20 quantities. Well, our hottest models are model 220 and 250 for one person. If a person height around 1.7m , model 220 is good choice. If a person height around 1.8-2m , model 250 is best.  Our model 300-320-350  are for two perons. So you can chooes different models for different people.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

... og nå har feriepengene ramlet inn på kontoen, gitt - trivelig med et besøk i nettbanken. Enda kan det være noen skattekroner like om hjørnet også :) 

Men hvordan gjør vi dette rent praktisk om det blir noe av? Har ikke vært med på sånne spleiseimporter tidligere...

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Thomas E skrev:

Muligens interessert i å være på årer. Var det noe kvantumsrabatt å få på dem?

Slo til på en liten båt fra Klymit til 900 kroner.

Ingen kvantumsrabatt på årer. Generelt må vi lande inn ett innkjøp før vi tar med årer...

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, a_aa skrev:

Men hvordan gjør vi dette rent praktisk om det blir noe av? Har ikke vært med på sånne spleiseimporter tidligere...

Jeg har heller ikke vært med på det. Men det er mye forlangt å legge ut for 6 båter. Kanskje mest naturlig å betale inn kosten på båten først, før deretter å betale den siste delen når båtene ankommer norge(mva, gebyr og evt lokal frakt). 

Jeg bor forøvrig i Oslo. Om noen andre interesserte gjør det, så kan vi treffes. Alle må få specet opp ønskene sine til en evt bestilling.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutter siden, tusjmann skrev:

Men det er mye forlangt å legge ut for 6 båter.

Enig :)

20 minutter siden, tusjmann skrev:

Kanskje mest naturlig å betale inn kosten på båten først, før deretter å betale den siste delen når båtene ankommer norge(mva, gebyr og evt lokal frakt).

Antar at "betale inn" betyr vanlig bankoverføring inn på en konto som vi enes om? Det høres helt greit ut for min del i hvert fall :) 

(Ellers er jeg for min del også stemt for å gi en aldri så liten påskjønnelse (en sjettedels åre, kanskje :huh:?) til den som påtar seg å orge dette, det vil jo ta tid holde orden på inn- og utbetalinger, ta dialogen mot Kina, ta i mot pakke, kontrollere, splitte den opp og videredistribuere - og til slutt "lukke" økonomien. Bare en tanke ...)

Link to comment
Share on other sites

Hmm ... Noen som kan fortelle meg hva jeg egentlig oppnår med å bestille Tizip Airtight Zipper? Og hva ulempen (utover kostnad) kan være?

Ellers synes det for meg som det er noe skralt med festepunkter for ryggsekken i baugen? Et par (x par?) ekstra som man kunne kunne lime på plass selv - tilpasset egen ryggsekk - ville slett ikke vært å forakte. 

Link to comment
Share on other sites

Også jeg er blitt hekta.  Trenger råd. 

Båten skal brukes i sjø og ferskvann.  Primært vil jeg trenge en båt med plass sekk, kløv og hund, og ikke å forglemme hovedpersonen selv.  I dette tilfelle  - meg.  Må være rimelig lett

Røffest bruk blir når jeg skal gå i land, og båten subber bunnen. 

-----------

Er dette noe?

     

 
 
(Klikk for større bilde)
 
NRS-PackRaft1packraftpackraft2nrspackraft1
 

NRS PackRaft

kr3 999

Edited by Tom42
Så på noen produkter
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, a_aa skrev:

Hmm ... Noen som kan fortelle meg hva jeg egentlig oppnår med å bestille Tizip Airtight Zipper? Og hva ulempen (utover kostnad) kan være?

Ellers synes det for meg som det er noe skralt med festepunkter for ryggsekken i baugen? Et par (x par?) ekstra som man kunne kunne lime på plass selv - tilpasset egen ryggsekk - ville slett ikke vært å forakte. 

Tizip er kult! Man kan åpne båten. Putt inn pakksekker oppblåst i båten, og du har lavt tyngdepunkt, samtidig som du har stuet bort bagasjen. I tillegg får du ekstra flyteelementer om uhellet skulle skje. Også praktisk å kunne komme til evt skader for reparasjon fra innsiden. Bakdelen er at den må vedlikeholdes med silikon, og at den selvsagt kan bli ødelagt.

Ser at alle produsentene nå benytter tizip, så skulle tru at dette er relativt velprøvd.

For ekstra festepunkter, så kan du kjøpe MRS sine fra Aliexpress for ett par dollar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den elektronisk duppeditten jeg har med meg på reisefot vil tydeligvis ikke laste ned PDFene, så får ikke sett på årer før jeg får fikset det. Hvilket tidsperspektiv folk har på å sende bestillingen?

@Tom42 Fikk NRSen i posten før helga, så lag en ny tråd eller send meg en PM så skal jeg svare så godt jeg kan på det du eventuelt lurer på ;) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy