Ahorn Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Planlegger en natt i lavvo i et område med mye knott. Det sies at knotten ikke går under tak. Har dere noen erfaring med dette? Risikerer vi å bli spist opp av den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Friluftsnoob Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Good luck, have fun 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
esw Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Yepp... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrisp Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Du har helt rett. Knotten går ikke under tak. Myggen derimot.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_G Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Har aldri hørt at knott ikke går under tak. Har aldri brukt lavvo noe særlig, men knotten følger jo med inn i teltet dersom man er litt for treig med å komme seg inn... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ståle Sæther Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Knotten er en djevelsk oppfinnelse! Den svermer som kamikaze-skvadroner når forholdene ligger til rette for det og stuper med dødsforrakt inn i alt av kriker og kroker for å finne et sårbart sted å glefse til slik at de skaper mest mulig smerte. Ja den går under tak... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Lone Wolf Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Den går under tak, inni hytta mi tom. Dessverre.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utemannen Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Knotten her i indre Agder flyr stor sett over alt på denne tiden av året. Inn i nesa, inn i uthuset, inn i håret, inn i stua, inn i fua....... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tklami Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 5 minutes ago, utemannen said: Knotten her i indre Agder flyr stor sett over alt på denne tiden av året. Inn i nesa, inn i uthuset, inn i håret, inn i stua, inn i fua....... Det høres ut som knotten jeg kjenner til. Kan den komme inn en plass så gjør den det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Turlyst Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Dårlig nytt for meg som tiltrekker meg både knott og mygg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ahorn Posted June 25, 2016 Author Share Posted June 25, 2016 Takker for svar. Det er tydeligvis delte erfaringer. Vi har hytte i området der lavvoen skal settes opp, og har aldri vært plaget med at knotten kommer inn. Slår opp lavvoen i kveld, og ser om knotten liker teltlivet :-). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Blaser Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Hvordan gikk det ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ahorn Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Supert. Merket ikke knott i lavvoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mizzy Posted July 4, 2016 Share Posted July 4, 2016 ÅÅÅ, herre.. skulle en rask tur i bymarka her en dag og joda, tok på meg solkrem før jeg dro, skulle aldri gjort det. Verste gåturen jeg har hatt, knott, mygg og fluer etter meg i en sverm. Lykke til, og husk myggspray Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts