fiskekongen Skrevet 23. februar 2016 Skrevet 23. februar 2016 Da går snart nattoget mot finse, pulken står klar med sine tunge 46kg. Fatter ikke hvordan den har blitt såpass tung, men Helsport Patagonia, speilrefleks og 5L drivstoff hjelper vel ikke akkurat på vekta. Om jeg kommer helt til Haukeli gjenstår å se, og er ikke ett mål jeg absolutt må nå, men går alt greit kan det hende jeg havner der. Ruta er Finse-Krækja-Stigstuv-Sandhaug-Hansbu-Urevatna-Hellevassbu-Haukeli Jeg lurer litt på isforhold. Slik jeg har sett på kartet er det vel bare Finsevatnet som regulert på ruta? Er det slik at man stort sett er sikker i inn og utos nå så seint på vinteren? Hvordan er det å krysse fra Hansbu? Noen av de store vanna man bør være forsiktig å krysse? Er det andre områder man bør passe seg litt for på ruta? 2 Siter
+rayun Skrevet 23. februar 2016 Skrevet 23. februar 2016 Kan dessverre ikke noe om vannene og isforholdene på ruta, men vil bare ønske deg god tur over vidda. PS! Håper på bilder og rapport her på forumet etterpå. Siter
qwer993 Skrevet 23. februar 2016 Skrevet 23. februar 2016 Isen er antagelig ikke noe problem, men generelt kan det være greit å ligge unna innos og utos og være ekstra oppmerksom på regulerte vann. De kan ha åpne partier uansett hvor kalt det er eller har vært. Hvilke vann på din rute som er regulerte vet jeg ikke. Du kan krysse ved hansbu, jeg gjorde det en gang antagelig der elven er bred og langsomtflytende. Du får sikkert en flott tur. 46kg er ikke så galt om du går alene. Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 23. februar 2016 Skrevet 23. februar 2016 Vi var akkurat en tur oppe på Mannevann ca 7km nord for Haukeli. Vi hadde med isbor og kom ikke engang igjennom isen der oppe, dvs over 1,5m tykk is! Vet selvfølgelig ikke fasit på alle andre vann der oppe men vil tro de fleste er veldig trygge. Siter
fiskekongen Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Skrevet 23. februar 2016 Ok. Da bør isen være grei de fleste steder ja Sitter nå på toget, og lurer på hvordan jeg skal få med meg pulken til nytt spor, med kort overgangstid.....:-P 7 Siter
Martin HJ Skrevet 24. februar 2016 Skrevet 24. februar 2016 God tur Robert og håper på en skikkelig saftig turrapport etterpå Siter
fiskekongen Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Skrevet 3. mars 2016 Turen er gjennomført, og skal prøve å tromme sammen en liten rapport. Ble ikke tatt så veldig mye bilder desverre, selvom speilrefleksen ble med. Ett lærepunkt til en annen gang 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.