Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Vurderer å kjøpe nytt telt.  Skal være til meg og bikkja. Må være minimum 2 manns telt.  Og helårs bruk.   Og ikkje noko meir enn 2 kg. 

Sitter å vurderer Helsport superlight serien.  Men er litt skeptisk til duken.  

Tenker også på att hunden utgjør en viss belastning, Med klør, Og rellativ hensynsløs adferd. 

Vurderer også Nallo 2.   

Pris er ikkje nødvendigvis så viktig.  Skal ha det beste, Og det letteste.  Men også visshet om att teltet står, uansett hva som måtte komme av vær. 

Noen som har erfaringer med Superlight serien ?  Hvor mye tåler den ? 

Annonse
Posted

Kanskje et unna? Lettere å finne en god liggeplass, ettersom man kan flytte det litt og litt når det er oppslått.. Og kjempegod plass for deg og hunden :)

Posted

Jeg har to superlight, Fjellheimen 4 og Ringstind. Det er bare å fastslå at dette ikke er telt som matcher helårsbruk, all slags vær eller hensynsløs hund.

• Like 2
Posted (edited)

Det letteste og som samtidig står i all slags vær finnes vel ikke. Brukte Nallo i sommer og det har litt sterkere duk enn superlight-serien. Men synes det blafrer noe voldsomt i duken i vind, muligens pga utenpåliggende stangkanaler. Ellers et flott telt. 

Helsport light serien har sterkere duk enn superlight. Jeg har et Ringstind light som er et lett og godt telt. Det er brukt av andre her inne vinterstid, men jeg har enda ikke kommet så langt i min bruk. Er man smart med teltplassering så har man et godt tresesongstelt i Helsport Reinsfjell superlight som har fått gode omtaler her inne. 

Edited by RoyN
Posted

Jeg tror dessverre ikke kravene dine er enkle å innfri. Gjør som mange andre har endt opp: Ett lett tresesongstelt og et mer robust vintertelt. 

Jeg har et Reinsfjell SL som er jeg er meget godt fornøyd med, men hadde ikke brukt det på vinteren. Til det er det for "luftig" og lett. 

• Like 1
Posted

Mener helsport gikk ut med atter SL serien har sterkere duker enn de andre dukene dems jeg? 

Har sjøl Reinsfjell SL, og elsker den til meg og 3 hunder. Fint og lett telt, men kan nok bli litt i kaldeste laget å bruke på vintern vil jeg tro :P