Gå til innhold
  • Bli medlem

Artic bedding


Anbefalte innlegg

Blir nok en sånn hd på meg også. På pulkertur med ungene blir det mye stasj, og tar tid å organisere alt. 

Men var på biltur med telt i stappfull bil i fjor. Denne må jo også være genial til å ha alle disse tingene i da. Bare å putte den full rett inn i skiboks en ;-)

Endret av renzir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutes ago, renzir said:

Men var på biltur med telt i stappfull bil i fjor. Denne må jo også være genial til å ha alle disse tingene i da. Bare å putte den full rett inn i skiboks en ;-)

Hvis du har en bred skiboks av stor type så bør den gli rett inn og være midt i blinken ja. 

Hvis man slipper bare litt luft ut av underlag og stropper ganske tett ved pulktransport så synes i hvert fall jeg at jeg får mer stabil og lavere pulk enn ellers for dersom jeg skal ha alt jeg nå pakker flatt i beddingen i pulken så tar dette såpass plass at den blir forholdsvis høy de gangene jeg er alene og skal være ute en stund på f.eks isfiske. Isborret er for meg den største utfordringen pakkemessig pga fasong og tyngde..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser absolut poenget med å pakke pulk og bedding riktig, har selv litt å gå på her ;)

Såvidt jeg har fått med meg så gjelder det å få et så lavt tyngdepunkt som mulig, med isbor og en arctiv bedding i HD med Tyin pose og mye stæsj så er dette en utfordring. Dere som evt er veldig erfarne pulk kjørere (har selv pariser brettet) :

- Om man skal prioritere bør man ha mest tyngde bak i pulken? Altså er det bedre med en litt baktung pulk en fortung pulk ?
- Isbor bør vel legges nederst under selv pulkbagen?
- Vil det være lurt og justere vektfpordeling i henhold til føre, dvs løssnø = baktung / hardsnø = fortung ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flatt/rett terreng kommer man greit unna med denne stablingen (bildet)som vi hadde da jeg og jr fulgte oppkjørt skiløype på telttur sist. I skrått terreng blir det gjerne mer problemer og jeg prioriterer å pakke en del flatere enn dette. 

Det er som regel isborret som lager mest krøll i dette oppsettet og hindrer flat/fornuftig pakking og jeg vurderer å få laget til et halvrør på brakett bakerst på pulken for å kunne legge dette på tvers bak pulken. Det er i grunn bare et problem når jeg enten er på solotur eller det bare er meg som trekker pulk (når ungene er med). Det er enklere å pakke/fordele fellesgreier når det er flere med pulk

Det skal nevnes at beddingen her inneholder 4 underlag, hvorav ett oppblåst og min enorme vintersovepose samt en 3-sesongspose og en jr.pose samt litt primaloft jakker og bukser så den blir litt mer omfangsrik her enn jeg prioriterer til lengre turer...

2016-03-12 12.43.02.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.