Gå til innhold
  • Bli medlem

Slitasje over Besseggen


hhusbyn

Anbefalte innlegg

Annonse
Det vi trenger er (som vanlig) mer amerikanske tilstander. Grunneier bør sette opp et skilt der det står "Den der kaster søppel på eiendommen vil bli skutt". Så er det bare å legge seg på lur. Etter et titalls henrettelser av forsøplere garanterer jeg at både førsøplingen og slitasjen over eggen hadde vært på vikende front.

Syntes det er galt å gi amerikanerne æren for denne glimrende metoden. Russerne var minst like flinke i sin tid. For ikke å snakke om tyskerne. Kineserne er heller ikke borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som virkelig bekymrer meg...er at det samme kan komme til å skje andre steder i Jotunheimen eller andre steder! Jeg synes heller den problemstillingen burde få mer oppmerksomhet, så kan Besseggen få være Besseggen og de som ønsker å trekke kølapp og marsjere i flokk over der kan gjøre det så mye de vil. Bare hold galskapen unna resten av Jotunheimen! Nei til tilrettelegging andre steder! Nei, nei, nei!!

Et vesentlig poeng. Hvis et nytt "strekke" blir gjenstand for aktiv markedsføring, vil trafikken tilta, slitasjen blir større og søppelproblemet kommer. Det spiller overhodet ingen rolle hvem som går, om de er medlem her eller der. De som aktivt markedsfører har helt klart et ansvar. De to første tankene som slår meg når jeg hører Besseggen er: mye folk og DNT. Tredje tanken er ei flott rute som minner om å gå langs en fjord på vestlandet, men dessverre kommer dette i skyggen av de to første. Det har DNT "skylden" for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg truer heller ikke det er DNTs medlemmer der kaster søppel. Aleine det å melde sig inn og betale 455kr årlig vitner om en viss entusiasme for saken.

Besseggen er svært trafikkert av ymse slags mennesker, og mange av dem er bestemt ikke fjellfolk.

På Besseggen blir man også utsatt for en forsøpling av bråk fra :roll: mobiltelefoner. Mange av de som går Besseggen, gjør det fordi det er noe man må ha med, men noe av dem har trolig ikke den rette kjærlighet til fjellet. Det må være på sin plass med mer informasjon, rettet mot disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.