Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintertelt


paddelunde

Anbefalte innlegg

Jepp, det jeg tenker og. Hvis det er noe trangt i forteltet, og du kun har ett, så blir det litt herk med å komme seg inn/ut uten å måtte flytte på alt. 

Helium Dome ser jo faktisk ikke så verst ut, lurer på om jeg skal vente på evt salg eller gode priser etter jul her. Helium Dome virker faktisk å ha det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, paddelunde skrev:

Jepp, det jeg tenker og. Hvis det er noe trangt i forteltet, og du kun har ett, så blir det litt herk med å komme seg inn/ut uten å måtte flytte på alt. 

Helium Dome ser jo faktisk ikke så verst ut, lurer på om jeg skal vente på evt salg eller gode priser etter jul her. Helium Dome virker faktisk å ha det meste

Dette er faktisk et undervurdert telt og det er faktisk aggresivt priset fra Bergans. Vet ikke om noen andre telt med tilsvarende egenskaper til den prisen. Jeg mener jeg ga rett over 5000,- for et år siden. Da var det et brukbart tilbud.

Teltet har ventilasjon både oppe og nede. Dørene er "doble" slik at du kan regulere ventilasjonen der også og unngå snøfokk inn når du setter det opp. Stormmattene er forøvrig enorme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, whistler skrev:

Dette er faktisk et undervurdert telt og det er faktisk aggresivt priset fra Bergans. Vet ikke om noen andre telt med tilsvarende egenskaper til den prisen. Jeg mener jeg ga rett over 5000,- for et år siden. Da var det et brukbart tilbud.

Teltet har ventilasjon både oppe og nede. Dørene er "doble" slik at du kan regulere ventilasjonen der også og unngå snøfokk inn når du setter det opp. Stormmattene er forøvrig enorme!

Enig. Av det jeg har fått sett av videoer og utseende på youtube, så må da dette være et godt telt til den prisen?

Jeg kan ikke så mye om stoff, slitestyrke og vanntetthet, men det er vel sikkert innenfor normen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Omnilite said:

Vær obs! Det ser ut på bildene som om det er mesh i innerteltet som ikke er/kan dekkes med stoff paneler. Mesh er ikke snøtett, det vil også være mer trekk og varmelekjasje.

Trodde poenget med stormmatter var at det forhindrer at snø kommer inn i teltet så om det er mesh i innerteltet betyr mindre ? Gir jo god ventiliering og lufting er på toppen. Men jeg har null erfaring med vintertelt så håper jeg får litt erfaringer med husky teltet denne vintern. Har prøve ligget i det på en liten tur i regnvær og det virker vertfall veldig solid. Men umulig for meg og anbefalle noe da jeg har for lite erfaringer med teltet så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Trodde poenget med stormmatter var at det forhindrer at snø kommer inn i teltet så om det er mesh i innerteltet betyr mindre ? Gir jo god ventiliering og lufting er på toppen. Men jeg har null erfaring med vintertelt så håper jeg får litt erfaringer med husky teltet denne vintern. Har prøve ligget i det på en liten tur i regnvær og det virker vertfall veldig solid. Men umulig for meg og anbefalle noe da jeg har for lite erfaringer med teltet så langt :)

Hvis det blåser så blir snø som sand på stranda...kommer inn over alt..

Stormmattene hjelper til med å forankre teltet ved at det ganske riktig tetter bedre mot bakken om du legger snø på de. Men det finnes også vintertelt uten der duken går helt ned til bakken, på de kan du legge snøen inntil. Du må ventilere teltet, så da komme det an på om det kun er åpne ventiler, kun mesh og som enkelte telt en lukking i pustende materiale. 

Rim setter seg i mesh og den kan falle inn i teltet om det er bevegelse i den. Det trekker også gjennom meshpanelene slik at det blir kaldere.

Sportsnett har nå tilbud på enkelte Hilleberg modeller, de er nedsatt 30%, er ikke ofte de er nedsatt så mye. ( Noen Kaitum og Keron modeller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.