NaturGeir Skrevet 18. juli 2015 Skrevet 18. juli 2015 Noen som kan si meg om det er helt dust å padle noe oppblåsbart Synnervika til Røros? Jeg har en AquaMarine fra xxl. 2pers kajakk. Tror den skal funke helt greit men er noe skeptisk til skarpe kanter i tømmerrenner og spisse steiner ved lav vannstand ect.. Siter
NaturGeir Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Skrevet 21. juli 2015 ingen som har tatt denne turen som kan bidra? Siter
jenspetter Skrevet 21. juli 2015 Skrevet 21. juli 2015 Hei Har padlet ned til Håsjøen. Vanskelig å svare på spørsmålet ditt da jeg ikke har noe kjennskap til kajakken du skal bruke. Generelt er det ikke noe problem å bære utenom tømmerrennene. Resten er lettpadlet Husk vest! God tur! mvh jenspetter 1 Siter
peik Skrevet 24. juli 2015 Skrevet 24. juli 2015 Er det en eller annen Sevylor-variant vil jeg tro de er for brede til tennene. Siter
NaturGeir Skrevet 24. juli 2015 Forfatter Skrevet 24. juli 2015 Den virker ut som den er av relativt robust materiale. Er 90 cm bred. For bredt tror dere? Siter
peik Skrevet 25. juli 2015 Skrevet 25. juli 2015 Sjekk disse to linkene. Høres ut som om bredden varierer. Noe bæring må nok påregnes. http://ut.no/tur/2.3085/ http://artikkel.ut.no/kanontur-med-kano-1.11826677 Siter
Lindap Skrevet 31. juli 2015 Skrevet 31. juli 2015 Det er bare 1 tømmerrenne som kan tas med båt. Resten må du bære rundt uansett. Da kan du like gjerne bære rundt den første også. Siter
knutis Skrevet 31. juli 2015 Skrevet 31. juli 2015 Den første er rikelig brei nok. Husker vi padla den oppover også så det var plass til årene på sidene. nr 2 må du så langt jeg husker ha smal kano og bra vannføring på, vi bar forbi. De andre er for smale. Siter
NaturGeir Skrevet 17. august 2015 Forfatter Skrevet 17. august 2015 hei.. turen er unnagjort, og alt gikk veldig bra.. Padlet første renna uten problem og bar forbi resten. Var en del grunne partier og steiner som subbet oppi båten men det gikk helt fint. Så hvis noen har packraft e.l. tut og kjør. Kjempefin tur 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.