Gå til innhold
  • Bli medlem

smørefrie fjellski


epp

Anbefalte innlegg

Har fått et par smørefrie Madshus pellestova, og de ser jo fine ut til småturer i løype og utenfor, men de er smørefrie. Når er det optimalt føre for det?

Kan jeg fylle i gropene med plast ala reperasjon for riper i sålen og få smøreski?

Fester feller på dem?

Går utifra at å slipe dem ned blir vanskelig pga stålkantene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått på smørefritt noen år (Fisher E99 Crown). Det fester bra når det er litt styresnø og ikke for bratt. Ubrukelig i løyper, i alle fall hvis det er isete. Blir det for bratt er det bare å legge på feller, det sitter like bra på smørefritt som på andre ski. Problemet er når du skal nedover igjen, da disse rillene streker litt... Du mister fart og det bråker. Kjedelig å se de andre rase fra deg på sine glatte smøreski, tro meg... Så nå blir det superglatte fjellski og feller for min del... :?:

Tror ikke det er noen god ide å slipe dem ned, men å fylle opp rillene kan kanskje fungere. Hvis du får plasten til å henge, og får glattet det fint ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.