Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem har forslag til rute med spektakulært utsikt?


Lindap

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg skal sette begge områder, Steigen og Lomsdal Visten på listen om å gjøre en vakker dag. Jeg har forøvrig kjørt langs kysten i Helgeland og andre steder i nord norge og ja, det er veldig vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Hardangerjøkulen rundt, så har jeg gått Finse - Rembedalsseter - Hallingskeid, Finse - Kjækkja, Krækkja - Kjeldebu. D.v.s. 3/4 rundt Jøkulen og da har jeg akkurat mistet  utsikten til Sima-dalen. :wink: Det det veldig fint ut der.

 

Skal tenke litt på Jostedalsbreen også, kanskje til en annen anledning. Hvor langt ut i sesongen kan man egentlig gå den turen? Og må du ha breerfaring og gå i taulag? Jeg fikk inntrykk av at det er mer en vanlig skitur uten tau... Jeg har ingen erfaring med bre annet enn en 2-timers turisttur på Nygaardsbreen.

Ja, Jostedalsbreen på langs er bretur med tov, og den kan gås til i hvert fald midt i maj. Så du må have nogle folk med god bre-erfaring med i tovlaget. Hovedparten af turen er uden tov, men der er områder, hvor det absolut er påkrævet. Det er en forholdsvis tung tur med oppakning, telt og mad og en ret stor opstigning fra f.eks. Erdalen. Det lønner sig så i oplevelse. Jeg har hørt, at der kan stå ret meget vand på sneen om man går ind oppe ved Strynefjellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.