Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har fisket mye opp gjennom årene, men har aldri prøvd harving før. Dette virker som en artig fiskemetode så tenkte å prøve litt nå i høst. Spørsmålet mitt er om det er for seint å harve nå, siden kulda setter inn og vannet blir kaldere for hver dag som går?

Håvard

• Like 1
Annonse
Posted

Jeg har fisket mye opp gjennom årene, men har aldri prøvd harving før. Dette virker som en artig fiskemetode så tenkte å prøve litt nå i høst. Spørsmålet mitt er om det er for seint å harve nå, siden kulda setter inn og vannet blir kaldere for hver dag som går?

Håvard

Det begynner å bli litt seint, men jeg har harva senere enn dette også. Mitt inntrykk er at det er best før løvfallet.
Posted

Det positive med å harve nå er at du kan begynne å fiske rett etter middagen. Dermed slipper du å ødelegge nattesøvnen. 

Ørreten er gjerne fredet på denne tida, men det finnes stor variasjon i reglene rundt omkring, så sjekk nøye før du legger avgårde.

Noe av fisken vil jo også begynne å bevege seg mot rennende vann. 

Jeg synes våren er den beste tiden for dette fisket. Men fisk vil du få helt til isen legger seg. 

Harving er spennende!

Posted

Det positive med å harve nå er at du kan begynne å fiske rett etter middagen. Dermed slipper du å ødelegge nattesøvnen. 

Ørreten er gjerne fredet på denne tida, men det finnes stor variasjon i reglene rundt omkring, så sjekk nøye før du legger avgårde.

Noe av fisken vil jo også begynne å bevege seg mot rennende vann. 

Jeg synes våren er den beste tiden for dette fisket. Men fisk vil du få helt til isen legger seg. 

Harving er spennende!

Ja, vet det er fredningstid i mange vann, men her i området er det en del vann uten gytemuligheter hvor all fisken er satt ut. Regner med at det er fritt fram til å fiske året rundt da...

Gleder meg til å prøve!!!