Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse

Tenkte du på turen vår? Det var mye grått vær, men vi var oppom et par. Har jo trasket mye på toppene der ellers. Prøvde å gå tvers over fra Valdres et år, men da måtte vi snu ved Fjelldokkbua pga -40 grader. Da var det jammen kaldt.

post-12-133474408149_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Nå ble den jammen stilt i denne tråden :)

Jau, jau - men jeg har ennå ikke fått svar på 2 :roll:

Jeg holder meg til topps og fyller på med en genuin Trollheimstopp godt over 1000 moh - hvor er dette ?

post-511-13347440816_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Siste bildet ditt er fra Grønhøa.

Jau, jau :wink:

Jordbærfjellet er Vestre Varde 656 moh - det vestligste punkt på Hestgrovheia nordom Lensvika - et fjell som nok gir grunnlaget for både rev og Jordbær, skiløperen jeg tenkte på var H. Grønningen - han må da vært oppå her titt og ofte ?

Så brakte jeg altså Rabbora 518 moh - det "neste" fjellmassivet når vi går sørover mot min hjemstavn. Hit opp dro VGn meg for å fortelle om livet...

Før de to hadde jeg Tyrikvamfjellet.

Da setter jeg igang de gladeste lykkeønskninger for Julen med dette bildet:

- fra hvilken storslått, sentral og høg Trollheimstopp skuer jeg ned på Trollhetta,Trollheimshytta og Geithetta ?

post-511-133474408228_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter jeg igang de gladeste lykkeønskninger for Julen med dette bildet:

- fra hvilken storslått, sentral og høg Trollheimstopp skuer jeg ned på Trollhetta,Trollheimshytta og Geithetta ?

Det må være Neådalssnota. Fortsatt God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Da er kanskje bildet tatt fra Salen (1430 moh)?

Da kom Nils og da vart det rett :wink:

Du kan jo se på denne, jeg står på ei Turistlinje like ved toppen av en diger Trollheimstopp som ikke er med i landskapsverneområdet (uforståelig) ....

post-511-133474408239_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Kan det være at du står på toppen av Snydda?

Jau, jau - vi e på Okla å sjer nedi Mjølkskåla og bortover (sørover) Storlidalen, Snydda (hovedtoppen) er rett fram :?

Da prøver vi en stastopp til i Trollheimen, vakker skitopp, hvor er vi er lett å se men hva anser du som den beste (og raskeste) måten å ski hitopp på?

post-511-133474408247_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare Fjellfinns siste skitopp som står uløst nå, så jeg prøver meg med en annen snødekt topp som er grei å nå spesielt på våren. Mange har vært der, og mange kjenner den sikkert igjen :? (bildet er scannet og kvaliteten dessverre deretter :) ):

post-42-133474408251_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.