Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Hvilket fjell er jeg på vei mot her i sterk kuling og snøfokk (ikke synlig)?

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=16465

Med utg.punkt i ditt andre bilde ( https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=16481 ), vil jeg tippe at dere er på vei mot Ruten (1517) ved Espedalen? :idea: Bildet du la ut som hint, viser ihvertfall Jotunheimen i det fjerne, sett fra øst. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, Nils! :D Jeg (bare meg :idea: ) er på vei mot Ruten fra Dalseter. Det blåste forferdelig når jeg kom over det siste skaret ned mot Feforhytta. Så kraftig med mye snøfokk at jeg snudde og besteg den to dager senere en stille kveld. Siste bilde er fra toppen mot Jotunheimen. Sikkilsdalen er vel den utpregete dalen i bildet.

Gratulerer med dagen, forresten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper på Gråhøe og Søre Trollsteinhøe fra Svartholshøe. Neimen er jeg usikker gitt. :roll::D Har dårlig tid nå og har ikke skjekket med bilder.

Tipper bra du Sondre, selv om det var et hastig forsøk. :)

Jeg står på Svartholshøe (2067) og ser mot Gråhø (2154), som er til venstre. Bak til høyre er det derimot ikke Søre Trollsteinhøe vi ser, men Store (2201). Søre er så vidt utenfor bildets høyre kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig Dag. Vi ser innover Bitdalen og det regulerte Bitdalsvatnet, nokså utilgjengelig med unntak av anleggsveien fra Rauland. Til høyre ligger Fliseggi som er en fin vårskitur.

Ditt bilde er nok rett og slett tatt fra Galdhøpiggen "Henrikp". :)

Kjenner igjen Storgrovhøe i bakgr.

Haha, det så ut som et vann, men det er jo Storjuvbrean. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.