Gå til innhold
Chris Gaute

Hvor kan man kjøpe Ajungilak EVA Comfort liggeunderlag?

Anbefalte innlegg

Jeg har lett en del på nett for å finne ut hvor man kan kjøpe Ajungilak EVA Comfort  liggeunderlaget, men har så langt ikke hatt noe hell med meg. Er det noen som vet hvor jeg kan bestille et slikt et?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det har kommet ny modell, ajungliak alpine mat. Er 1cm kortere og smalere enn eva comfort. Samme tykkelse. Men veier bare 265gr. Mener jeg veide mitt eva comfort til 462gr. Koster ca 600. Skitt fiske har det. Har også sett det i butikk hos Anton Soort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg Ajungilak alpine mat. Prøvde den ute i helgen, og kan si med en gang at jeg må skaffe meg noe med bedre isolering til neste tur. Men regner med at alpine mat har god nok isolering til bruk sommerstid.

Oppfattet også dette liggeunderlaget som hardere enn andre jeg har sett på. Så ”komforten” uteblir uansett med denne matten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativet er Ajungilak Bamse. OMtrent samme specs som EVA Comfort.

Men om det blir så mye varmere enn Alpine mat er jeg ikke sikker på. Er jo samme tykkelse på de.

På hvilke underlag testet du underlaget?

Har lurt på å skaffe meg en Apline Mat selv. Bruker som regel Synmat 7 UL og et lett underlag fra Jysk i tillegg. Det sistenevnte begynner bli slitt så derfor jeg tenker på ett nytt.

Det fra Jysk veier 130gr så vekt øker med 135gr da. Men Alpine Mat vil være langt mer komfortabel da det fra Jysk kun er 0,6cm tykt. Vil og være et levelig alternativ hvis synmat skulle ryke på tur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig ingen andre enn meg selv å takke for at det ble en ubehagelig natt. Matten lå rett på snøen og jeg kunne lett ha gjort noe med det ved å legge granbar under. Turkameraten lå derimot godt hele natten på Bamse uten granbar. Så om du skal ligge rett på snøen ville jeg valgt noe annet enn Alpine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av TorbjørnJ
      Har nå en DD hammock frontline som jeg i grunn er ganske fornøyd med, men er lei av å fryse når kulda kommer snikende. Ligger med et enkelt liggeunderlag under meg (som jo forsvkyver seg i løpet av natten, men det er en annen historie) men blir fremdeles kald.
      Tenkte først å kjøpe et liggeunderlag med høyere R-verdi, dette frister litt: https://www.widforss.no/jr-gear-traverse-core-primaloft-183x51x8.9-cm
      Men ser at flere anbefaller å heller gå for underquilt. Problemet mitt er da at det er så vanskelig å sammenligne underquilt A og B. På soveposer og liggeunderlag har man standardiserte måter å teste temperatur men dette har man ikke på underquilter.
      Ser man får en relativt rimelig sak fra Dovrefjell (499,-) og DD har en som selges for 799,- men finner som sagt bare empiriske data på disse. Synes det blir litt vel mye å legge ut 2500,- for en Eno Vulcan.
      Noen forslag/tips? Vil gjerne ha noe som tilsvarere en rating på -5'C

Vurderer nesten å lage meg noe selv, enten ved å kutte opp en dyndune og sy på ekstra stoff/hemper. Eller å kjøpe en sovepose og sy på hemper. Det er jo ikke akkurat rocket science. Det er jo bare en sovepose utenpå køye, over halve kroppen(?). Men fra tidligere erfaringer, når man tenker "dette kan jo ikke være så vanskelig" om ting man aldri har gjort før - så tar man ofte feil
    • Av northern_fov
      Har planer om å dra på tur på torsdag og forsøker å finne noen som har Helinox Chair Zero eller Ground Chair på lager men finner ingen som har kort nok leveringstid eller hentebu. Skal fra søndre Vestfold til Jotunheimen, noen som vet om butikker som kan ha den fysisk på lager på vei nordover?
    • Av Bobe
      Har i lengre tid prøvd å finne et lite hull i underlaget mitt, exped7 downmat, uten hell. Men underlaget var ubrukelig det grunnet hullet. Prøvde i badekar og med zalospray å ikke f. 
      Til slutt bråste jeg opp underlaget med en 12 v pumpe, så hardt at det lille hullet ble et veldig mye større hull som gjekk Ann å finne, var forøvrig i overgangen til ventilen, tetta så dette med uv wader reper glue, og vipps var underlaget friskmeldt. 
    • Av toroluf
      Halloen!
      Det nærmer seg bursdag til barna, og da er det selvsagt turutstyr han far ønsker å gi🥳
      Har dere noen anbefalinger av liggeunderlag til barn? Helst under 1000-lappen/stk.
      Fra før har Vi 2 stk Ajungilak Bamse. De er gode, men store i volum. Argumenter for noe nytt er:
      - mindre plass/volum
      - lavere vekt(?)
      - bedre komfort
      MEN, kvalitet: er dere evt fornøyde med kvaliteten på liggeunderlaget deres? Kjipt hvis det går hull... Bamse kan liksom ikke bli Så ødelagt... Så, er det verdt pengene å kjøpe noe annet?
      kjøper dere voksenstr. til barn, eller barnelengder?
      5-åringen er ca 110 cm (hvis husker rett). 7-åringen er 126 Cm.
      Takknemlig for gode tips!;)
    • Av Lisecat
      Hei
      Jeg vurderer å kjøpe Therm-A-Rest NeoAir, Xtherm og bruke det hele året i telt. Fryser lett så trenger noe som er varmt! Lurer også på om noen har erfaring med å brune Therm-A i hengekøye? Blir litt dyrt å kjøpe eget underlag til hengekøye synes jeg. Tenker at kanskje mumie-versjonen egner seg best da siden den smalner? 
      Eventuelt om det egentlig bare er quilt som gjelder for hengekøye?
      Noen som har erfaring?

Takknemlig for tips og råd

Mvh Lise
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.