Gå til innhold
  • Bli medlem

Duun over skallbekledning


trugepetter

Anbefalte innlegg

Hei, jeg så nylig et fjernsynsprogramm hvor noen brukte en lett duunjakke over skallbekledning på en arktisk ekspedisjon nord i kanada. De ble utsatt for 20-30 minus med stiv kuling, og modulerte bort duunjakken etter aktivitet og kulde. Selv har jeg en diger Bergans expedisjon down duunjakke, men jeg skulle gjerne hadd råd om hva slags merke og modell av en tynnere jakke i duun som går ilag med skallbekledning i arktiske forhold uten at man fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar sjeldent med meg den store dunjakka på vinterturer lengre. Bruker heller en tynn, vanntett dunjakke (western Mountaineerin Flash) og/eller en dunvest. Er det kaldt foretrekker jeg ull innerst, en mikrofiberjakke og dunvest. Dunvesten er genial til å regulere temperatur med når du går. Liker ikke så godt å ha dun under tex-skalljakker, når jeg går. Dunen blir lett fuktig og/eller sammenpresset. I camp går det greit å ha dunjakke under skalljakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.