Gå til innhold
  • Bli medlem

Turgåarar stel som ramnar frå Flatbrehytta


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg tolker teksten litt annerledes. Det står

 

– Slik det har vore no, så har folk hatt moglegheit til å legge att pengar i ei kasse der oppe. Vi har og gjeve dei moglegheita til å betale når dei kjem ned att frå hytta. Men det verkar som det er vanskeleg for folk å kome innom garden for å få eit kontonummer dei kan setje inn pengar på. Det viser seg jo rett og slett at det har vore ein god del uærlegheit, seier Øygard.

 

Svært mange folk har ikke kontanter på seg lenger, og dette med veksling er ofte et kjempeproblem. Å ha penger i en boks på en slik hytte er vel kanskje også risikosport?

 

Å ha et system der man ska gå innom en gård for å få et kontonummer er for dårlig. Kanskje det ikke er folk der eller man kommer ned på sene kvelden... Om man legger godt tilrette for betaling med giro slik som Turistforeningen gjør så er det et mindre problem.

Jeg ser at giro er nevnt i artikkelen men det er ikke nevnt av han eieren av hytta i intervjuet - merkelig nok.

 

Uansett forferdelig tragisk atfolk forsyner seg uten å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist at noen få i et system som er basert på tillit, ikke er tilliten verdig! Jeg har inntrykk av at jo lenger hytta ligger fra allfarvei, dess færre kjeltringer er det som er innom. Nå, som bankene ikke lenger godtar engangsfullmakter tror jeg man bare kan basere betalingen på cash eller giro. Uansett betalingsmetode hjelper det jo lite mot snyltere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.