Jump to content

Tett easy fuel

virrma

Recommended Posts

Min Easy Fuel er nesten helt tett. Det kommer nesten ikke gass gjennom, og det tar evigheter å koke vann. Lite praktisk. 

Primus skriver:

7.1 Hvis kokeapparatet ikke brenner eller brenner med lav effekt, til tross for tilstrekkelig mengde brensel i gassbeholderen, kan munnstykket være tilstoppet.
7.2 Rengjøre munnstykket
Skru reguleringsrattet (2) helt til og skru av gassbeholderen (3).
7.3 Skru av brenneren (4).
7.4 Skru av munnstykket (10) med en 6 mm nøkkel.
7.5 Blås gjennom det lille hullet ytterst for å rengjøre munnstykket. Bruk ikke nåler eller lignende til å gjøre det rent fordi dette kan skade hullet og gjøre gassapparatet farlig i bruk.
7.6 Sett i munnstykket igjen og skru det ordentlig i slik at forbindelsen blir tett. Kople til gassbeholderen igjen ved å følge beskrivelsen under punkt 4. For ekstra sikkerhet kontrolleres sammenføyningen med varmt såpevann. Sammenføyningen er ikke tett nok hvis det oppstår bobler.
7.7 Skru brenneren ordentlig på igjen.

Jeg kommer ikke lenger enn til pkt 7.3. Hvordan får jeg skrudd av brenneren? Noen med erfaring eller tips?

Jeg kjører hjemmefra i dag og drar på tur i morgen, og vil gjerne ha med denne. Det er likevel ingen krise, jeg bruker omnifuelen hvis jeg må. 

Annonse

Har prøvd å skru opp under, men får den fortsatt ikke løs. Er litt skeptisk til å ta i for hardt også. 

Problemet oppstår med ulike bokser og hele tiden. Jeg kan høre at det kommer lite gass.