Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som ivrig reinjeger ble jeg litt forfjamset når jeg hørte fra en garvet lokal jeger at alle som skal jakte villrein i år må ha bestått skyteprøva før 1. juni. Kan dette stemme?? I så fall, hva i all verden er incentivet for slikt?

Annonse
Posted

Var det 1.april han fortalte dette? Dette er berre tull. NB! Hugs rapportering av jakt og fangstutbytte for sesongen 2012/13 før 1.mai så slepp du 190 kr i tilleggsavgift.

Posted

Nå er jeg ikke stiv i villrein jakt periodene i de forskjellige områdene, men si at villrein jakta begynte 2. juni...

Da måtte du ha bestått skyteprøva FØR du kan jakte villrein.

Det jeg vil frem til, er at før du kan jakte noe som helst må en ha bestått skyteprøva og gjennomført de obligatoriske 30 skuddene.

For alle hjortedyr i Norge. Så bestemmer jakttidene resten, samt de lokale foreningene og når de gjennomfører skyteprøvene..

Åge

• 10 months later...
Posted

Dersom dette er tilfelle, kan det være for å luke ut de som ikke er i stand til eller har tenkt seg på jakt, og/eller de som kjøper kort for å selge videre?

Tilbyderne er vel interessert i at de som vinner lotteriet og får kort faktisk blir å se på fjellet med rifle og godkjent oppskyting, og evt. kan trekke en gang til dersom vinneren ikke er kvalifisert 1. juni.