Ides Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 Hei Jeg skal på tur med pulk til Kikut på fredag, og planlegger å gå fra Skar. Er den noen som har gått fra Skar til Øyungen (vestlig rute) og fra Øyungen til Gåsungen og videre derifra (mot Myrtj) til Kikut denne uken. Jeg lurer spesielt på hvordan det pt. er å gå over Øyungen. Siter
Larsdx Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 Vet ikke hvordan føret er akkurat nå, men isen er bra, hvis det er dette du tenker på. Siter
Ides Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Skrevet 13. februar 2013 Ja, både isen og skisporet over. Pulk og dårlig (selvtråkket) skispor er ganske pes Siter
borgern Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 Vanligvis er det fine forhold over vannet på denne tiden. Pleier være maskinkjørt opp til Øyungen og scooter videre. I følge Skiforeningen ble alt kjørt opp seneste på mandag http://www.skiforeningen.no/marka/forem/ Pass på og ikke gå i sporet med pulken etter da. Kan det fort komme en "kondomdress" i full fart å klage på at du ødelegger sporet Siter
fumigatus Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 Det er noen uker siden jeg gikk fra Skar til Øyungen, men alle løypene i denne del av marka i tipp-topp stand nå. Og føret pr i dag er fantastisk. Trask i vei uten bekymringer. Siter
Ides Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Skrevet 13. februar 2013 Vanligvis er det fine forhold over vannet på denne tiden. Pleier være maskinkjørt opp til Øyungen og scooter videre. I følge Skiforeningen ble alt kjørt opp seneste på mandag http://www.skiforeningen.no/marka/forem/ Pass på og ikke gå i sporet med pulken etter da. Kan det fort komme en "kondomdress" i full fart å klage på at du ødelegger sporet Jeg er en eks "kondomdress" løper og har aldri hatt det problemet der Møter i grunnen bare hyggelige folk på tur. Syns det er flott med mange forskjellig typer skiløpere i marka. Hyggelig å se at folk kommer som de uavhengig av form og fasong....og på Kikut har vi tenkt å heie litt på Grenaderene når de passerer på lørdag ...og jo, jeg går i sporet med pulken. Siter
judas Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 ...jeg og. Er ikke så mange O2-snappere over der. Siter
Fimax Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 Turen går helt fint. Supre forhold. Gikk der i helgen. Siter
Lompa Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 Kjempeforhold i hele Marka nå. Du vil ikke bli den eneste med pulk over Øyungen.. Sjekk Markadatabasen for oppdateringer. Siter
fumigatus Skrevet 15. februar 2013 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har gått ett par timer med pulk i Oslomarka i dag. Det er glimrende utenom løypene også, hvis man har ski av den litt breiere sorten. Siter
Ides Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Skrevet 16. februar 2013 Det ble en fantastisk tur!! Utrolig flott å ferdes innover i marka i stille løyper og var godt sliten på Kikut etter alle oppoverbakkene fra Skar. Etter Øyungen gikk vi skogsløypen fra Gåslungen til Myrtjern mot Kikut. Utrolig flott å gå gjennom skogen. Over Bjørnsjøen var mini ute av pulken og suste over isen I dag gikk vi "motorveien" hjem "over" Myrtjern-høgda. Veldig god trening opp lia der Fra "toppen" koste mini seg nedover de slake bakkene mot Rottungen før han satte seg i pulken der den bratte bakken begynner. Alt i alt en fantastisk tur Får håpe det blir en laaaaang vinter. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.