Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å bygge den største spørsmål-og-svar nettsted om frilufts!


gerrit

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vil bare gjøre en liten annons for ett (relativt) nytt nettsted om frilufts på engelsk. Den liknar et forum, men skiller seg fra ett vanligt forum i att den syfter på å lage en stor databas med spørsmål og svar. Det blir dermed en ressurs hvor du enkelt kan lete etter informasjon. Det er komplementær til et forum som fjellforum, som er flott for debatt, men det kan være vanskelig å finne hvis et spørsmål har blitt spurt før. Mer informasjon om nettstedet du kan finne i deres FAQ.

Nettstedet er under oppbygging og har ingen bestemt navn, men heter før tillfellet The Great Outdoors. Den bygges genom att folk stille spørsmål og gi svar. Medlemmer kan stemme på spørsmål og svar, og spørreren kan markere et svar som riktig.

De spørsmål som akkurat nå ha flest stemmer er om det er bedre å være naken eller ikke i en sovepose (tørr klær er bedre), hva som skal gå in i en nödpaket og ]hvordan å fjerne ei flått. Noen av de nyeste spørsmål handler om hvordan å bygge en iglo og hvordan å komme seg ut ur kvikksand.

Som sagt er stedet under konstruksjon, men stedet byggs av brukere. Alt som har å gjøre med frilufts er on-topic, og innholdet har en fri lisens (som på Wikipedia). Jeg liker nettsiden (som er en del av et nettverket StackExchange og ønsker å se det vokse, og det er derfor jeg annonserar det her (:.

(Jeg er bare et vanlig medlem av The Great Outdoors, og har absolutt ingen kommersiell interesse i det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg var/ er noe skeptisk til denne Betasiten og reklamen for den på vårt forum, men mulig jeg kan overbevises. Hva skjer når det ikke er beta-site lenger? Hvor kommer pengene for drift av nettstedet fra?

Skal studere det nærmere i morgen. Ser helt klart en utvikling fra de mer faste forumene ( slik som dette) og til mer spesialiserte forum. Vi har instalert en wikimodul også her - som vi ikke har aktivert. Går på å lage wikiartikler på de beste erfaringene - osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Dette virket noe sært for meg, amerikanske tendenser kansje.

Spør så får du svar.....fra .... hvem?

Tror heller jeg stiller mine spørsmål her jeg :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virket noe sært for meg, amerikanske tendenser kansje.

Spør så får du svar.....fra .... hvem?

Tror heller jeg stiller mine spørsmål her jeg :cool:

Tja, blir vel som http://answers.yahoo.com/ ....

Syntes siden var litt rotete, og personlig liker jeg bedre layouten på feks dette forumet, samt andre forum jeg frekventerer som har noenlunde samme prinsipp som FF når det gjelder oppbygningen av nettsiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.