Gå til innhold
DobbelNilssen

Deler til Omnifuel

Anbefalte innlegg

Jeg har klart det kuntstykket å miste forstøvningsplaten til min Primus Omnifuel. se bildevedlegg.

Er det noen som vet om hvor jeg kan få tak i en ny ? Finner bare dyser og pakninger på diverse nettbutikker..

Setter umåtelig pris på hjelp :smile:

post-2450-0-57832500-1344281456_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har klart det kuntstykket å miste forstøvningsplaten til min Primus Omnifuel. se bildevedlegg.

Er det noen som vet om hvor jeg kan få tak i en ny ? Finner bare dyser og pakninger på diverse nettbutikker..

Setter umåtelig pris på hjelp :smile:

Dette er du ikke alene om. Men nå mister jeg den ikke lenger. Boret et hull i forstøvningsplaten og et hull i "sylinderen". En tynn ståltrådbit som forbindelse gjør susen.

Mister du den ute i felten kan du lett lage en ny. Heldigvis i mitt tilfelle fant jeg en henslengt hermetikkboks. Ved hjelp av spissen på kniven klarte jeg å lage en ny. Blikket må ha en viss kvalitet, metallet som gassboksene er laget av duger ikke.

Vil du være sikker på å alltid ha en forstøvningsplate lag et par hjemme etter at du har spist Joika til middag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av andy2
      Hei.Jeg har en primus (av merket Primus) for å skru på gassboks, fra tidlig 2000-tallet. Den er todelt; en del som skrues på gassboksen, så selve brenneren (med tenner) som skrues fast på den nederste gassboksdelen. Se bildene for forklaring. Disse to delene skrues sammen ved å skru på en liten bolt med et altfor lite hode. Og nå har dette hodet knekt. Med det resultat at bolten sitter igjen i gjengene, og jeg får ikke de to delene til å holde sammen. Se rød ring på bilde 1. Primusen kan ikke brukes da kjelen vil velte av.
      Har noen:
      1. Tips til å få ut den lille bolten? Tror den er for liten til skrueuttrekker ("grisepikk"). Hvis ingen andre tips, så får jeg forsøke å bore den ut.
      2. Tips til å få tak i ny skrue/bolt for å erstatte den som er knekt, og som passer i gjengene?
      Jeg vet jeg kan kjøpe ny brenner, men det er noe med å reparere det man er fornøyd med. Jeg har kontaktet Primusshop.no, men de kunne ikke hjelpe med deler.Noen her inne med tips og erfaringer? På forhånd takk for svar :-)

• Av _K._
      Hei! 
      Jeg står mellom å kjøpe Trangia 27-4 HA eller 27-4 UL stormkjøkken. Hvorfor burde jeg velge det ene fremfor det andre?

Takk for hjelpen!

k.
    • Av Chris B.
      Etter en tur i fjor forsvant brenselflaska mi med tilhørende pumpe. Derfor er jeg dessverre nød til å kjøpe en ny. Problemet er at jeg finner ingen butikk som kun selger pumpe, kun brenner med flaske/pumpe sammen. Jeg trenger både pumpe og ei flaske så kan godt være pakke, men brenner har jeg. Brenneren er en primus omnifuel. Noen som kan hjelpe? 
    • Av Overland
      Hei.
      Kjøpte meg nettopp en Primus Primetech som jeg vil ha med meg på tur, tenkte å teste den hjemme men siden jeg er nybegynner med primus og gassbeholder så trenger jeg litt hjelp.
      Har kjøpt to gassbeholdere, en stor og en liten, 2 forskjellige merker. Koblet på den store, men ingenting skjer, ingen lyd og vil ikke tennes. Skrur av gass og bytter beholder. Når jeg skrur  på den minste så begynner den å lage fssss-lyd og gass slipper ut, er beholderen ødelagt? Er det noe galt med primusen kanskje? 

Noen her med erfaring som kan hjelpe? 😊
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.