Gå til innhold
  • Bli medlem

Deo på tur!


Hyperborea

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Tengte jeg skulle komme med en anbefaling til dere som gjerne vil lukte sånn noenlunde OK på tur!

Kjøpte denne deo-baren hos Lush ( http://www.lushnorge.no/index.php?nr=90&case=4&id=207&idkategori=126&startrow= ), knuste den til pulver og puttet den i en liten boks. Den funker UTMERKET, veier praktisk talt ingenting, lukter kjempefriskt av sitron, og det beste av alt er at den ikke fryser på vinterturer.

Tar bare litt av pulveret og "klapper" det til under armhulene morgen og kveld! Den er litt dyr, men innbiller meg den er relativt drøy i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heldigvis ikke kommet dit at jeg, eller de jeg er på fjelltur med, forventer at kroppen skal lukte godt etter en dags marsj. Noe av sivilisasjonens forfengelighet må få ligge igjen hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kommer jo tilbake fra tur også. Da er det ikke alle som har bilen på parkeringsplassen, men skal sitte på buss, tog eller annet transportmiddel. Dessuten hender det jo en handler. Noen ganger også underveis på en tur. Kan uansett være greit at en ikke stinker. Sitronduft var vel bare et eksempel.

Jeg drar på tur med min bedre halvdel og hun vet utmerket godt at jeg er istand til å ta et tak og svette uten at jeg trenger å bevise urmannen min med vond lukt. Men selvsagt steller jeg meg selv om jeg bruker deo. Akkurat som hjemme. Og ull er helt overlegent også i denne sammenhengen, ja.

Jeg tapper litt deo fra roll-on, og har dette på øyedråperflaske. Veier ingenting, er drøyt og koster minimalt

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere tok jeg også med en deo, gjerne en i plastbeholder som var nesten tom. Sparte på dem før de var helt tomme. Men siden jeg har begynt å bruke ull istedenfor syntetisk, er behovet blitt mye mindre.

Hvis du kommer tilbake i sivilisasjonen går det også an å kjøpe noe nytt, som en deo. Det har jeg gjort med ren t-shorte og sokker, slik at jeg luktet bedre på fly hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en vil ha muligheten til å lukte litt bedre på turer der en risikerer å møte jenter kan jeg anbefale følgende:

-Skaff deg en tom lipsyl-beholder av den tradisjonelle skru-typen. Vask i varmt vann og skru den innvendige dingsen helt inn.

-Skjær av et par små flak fra en litt fast deo-stick.

-Varm dette forsiktig opp i en tom telys aluminiumsboks.

-Tøm den flytende deoen over i lipsylen.

-La størkne.

Og visp så har du en superliten deodorant.

Fungerer helt super, en kan lett skru den inn og ut , som om den skulle vært fabrikklagd.

Om en virkelig vil imponere (damene) kan en også ta med en slik parfyme-prøve en får på parfymeri.

Totalt sett veier denne deoen pluss parfyme ca 20 gram. Og du har nok til en liten uke på tur.

Om det er vits å fjonge seg på tur, er en annen sak..Kommer helt an på hvem en møter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en vil ha muligheten til å lukte litt bedre på turer der en risikerer å møte jenter kan jeg anbefale følgende:

-Skaff deg en tom lipsyl-beholder av den tradisjonelle skru-typen. Vask i varmt vann og skru den innvendige dingsen helt inn.

-Skjær av et par små flak fra en litt fast deo-stick.

-Varm dette forsiktig opp i en tom telys aluminiumsboks.

-Tøm den flytende deoen over i lipsylen.

-La størkne.

Og visp så har du en superliten deodorant.

Fungerer helt super, en kan lett skru den inn og ut , som om den skulle vært fabrikklagd.

Om en virkelig vil imponere (damene) kan en også ta med en slik parfyme-prøve en får på parfymeri.

Totalt sett veier denne deoen pluss parfyme ca 20 gram. Og du har nok til en liten uke på tur.

Om det er vits å fjonge seg på tur, er en annen sak..Kommer helt an på hvem en møter :)

En deo i plast veier noen få gram, og tar da minimalt med plass dersom man på død og liv skal ha godlukt med seg på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.