Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan jeg kjøpe "norgesreimer"?


ninja-joar

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så er jeg ute etter noen slike gammeldagse "norgesreimer".

Sånn som er omtrent som miniskireimer, bare litt mer robuste og fliser seg ikke så fort.

Var innom min lokale sportsbutikk i dag men de hadde ikke, og visste ikke hvor jeg kunne få tak i..

Noen som vet hvor de finnes?

-Joar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lokale mx-butikken her har i to lengder. Finn en mx-butikk og hør om de kan skaffe. Mx-butikkene er uavhengige, men de har et felles lager de kan bestille fra. Er du heldig har de norgesreimer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må de være i rødt, hvitt og blått? Jeg har sett noen svarte ved kassen hos Intersport og G-sport.

Fargen er ikke så viktig. Bare de er robuste og har metallbiten på tuppen så de ikke fliser seg opp!

Skal sjekke intersport og g-sport.

Mx- sport finnes desverre ikke i nærheten som jeg veit om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magasinet har korte lastestropper. De har langt sterkere lås og er noen cm lengre (målte nettopp til 17 cm lengre), men det er jo bare å kutte av og svi endene. Bruker dem som skiremmer på turskiene mine. De heter "Fasty" og står som regel på disken. Ellers får en jo lastestropper "overalt". På Jula, Biltema, Clas Ohlson og på "alle" sportsforretninger (med unntak av den du nevnte).

:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så er de det. Vet hva slags det er snakk om, men vet desverre ikke om de selges noe sted til dags dato.

Jeg husker dem selv. Det var derfor jeg spurte om de måtte være de originale.

De svarte burde hete ninjareimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som anbevalt over: Fasty (svensk produkt, sjekk http://www.fasty.se/ ) er gull. Lett å tre i, fliser seg ikke og lett å stramme og åpne. Det finner du i de fleste sportsforretninger. De funker mye bedre enn de gamle norgesreimene, der metallbeslaget var klønete å tre i og der reima sugde vann som en svamp.

Biltema og Clas Ohlson reimer er noe drit (hvis de ikke selger fasty). Styr unna. Unødig klønete diger spenne, håpløs å tre inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.