Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket tennstål er best?


mindviruz

Hvilket tennstå synes du er best?  

21 stemmer

  1. 1. Hvilket tennstå synes du er best?

    • Light my Fire Army
      16
    • Light my Fire Scout
      2
    • Primus Tennstål, large
      2
    • Primus Tennstål, medium
      0
    • Bear Grylls Firesteel
      0
    • Blast Match
      1


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilket tennstål som er best?

Kan det være en av disse?

Primus Tennstål, medium
Primus Tennstål, Large
Light My Fire 2.0, scout
Gerber Bear Grylls Firesteel. (Med vanntett rom til bomullsdotter)
Light my fire 2.0, army
Blast match

Jeg vektlegger at det skal være enklest mulig å tenne ett bål med. Og hvis det er to som er tilsvarende gode å bruke, er det vekten som teller 8)

EDIT: La til Blast match og Primus, large

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd både Scout og Army fra LightMyFire. Skrapa som følger med er ikke den beste, men det er fortsatt fullt mulig å gjøre opp ild med den. Bruk heller turkniven din hvis du har en tilgjengelig. Min Scout knakk etter ca. tre måneders sporadisk bruk, mens Army har vært med på alt av turer i over et år og har fortsatt en noenlunde sylindrisk form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne, men har ikke testen den i felten enda. Gjort bål i hagen og det taklet den suverent. Trenger bare en hånd for å få gnist. Iallfall enklere enn det gamle LMF stålet mitt med elendig stålplate på..

http://www.basegear.com/blastmatch.html

Ligger vel noen klipp på youtube under blastmatch regner jeg med

Ja, jeg synes den virket veldig interessant selv. Hvordan er denne å betjene med en hånd i luften for å tenne primusen, uten hansker? Slik han i youtube-videoen jeg linker til under gjør etter 1:35?

Jeg legger ved denne videoen, da han gjør en sammenligning av Blast Match, og Light My Fire Scout.

Etter mitt syn virker den grei, ihvertfall til å tenne primus med, mens du holder den andre hånden på reguleringsrattet. Men å tenne bål? Vet ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er litt vanskelig å svare på denne for alle vil jeg tro... ingen har prøvd alle disse versjonene av alle disse stålene...

Jeg har Primus Large, å synes det fungerer greit, har prøvd jallastål fra dealextreme til 12kroner også, men der var gnistene så kalde at det nesten ikke fyrte opp bommul...

Primus er mye bedre, kan tenne primusen på halvmeters avstand å gnistene er varme... så det er et godt produkt... Army vil jeg tro er bedre og Gills kanskje best, ser ut som et kraftig stål...

så som alltid, prisen tilsier kvaliteten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikker vanskelig å svare på ja. Men legger man til en avstemmning får tråden plutselig veldig mange visninger :)

Men du sier at man må styre unna den billigste fra e-bay, og borgern og Thorq mener at de store er best. Så vi har samlet litt informasjon allerede da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat samme tennstålet som i avstemningen, og som selges til over det dobbelte her.

Jaja, skal ikke kreve av deg hvordan du disponerer pengene dine :)

Jeg er helt klar over at det er det samme tennstålet ja. Men hvis du ser lenger opp i tråden har jeg lagt ut en film fra youtube hvor en kis tester Light my fire Scout mot Blast Match.

Det er det som gjør at jeg ikke er helt overbevist nemlig, siden Scout virker mye bedre enn Blast Match. Ihvertfall i den videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.