Gå til innhold
  • Bli medlem

Importere bilder fra panasonic lumix ft2 til mac


christ3103

Anbefalte innlegg

Jeg som er ung og greier burde vel egentlig kunne dette, men her er saken:

Jeg skal importere bildene fra den siste turen som altid har gått plettfritt helt til nå...

Når jeg trykker på importer så kommer det opp "Bilder er i ferd med å bli importert til bildebiblioteket, vent til importeringen er fulført"

Men bildene blir ikke importert har ventet en stund nå men nada, og det er ikke at mac'en er treig eller at jeg har for mange bilder.

Hva tror dere problemet er? Og har dere en løsning? lite vits med et kamera som man ikke kan bruke bildene til noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt, putt minnekortet i en minnekortleser. Eventuelt skaff deg eller lån. Eller det er godt mulig ved å koble kamera til mac at du vil få opp minnekortet som en egen portabel disk. At det ikke fungerer med importerfunksjonen kan komme av at det har oppstått en feil på minnekortet. Så neste råd blir da. Etter at du har fått ut bildene så formater minnekortet. Normalt er det en mulighet for å gjøre dette i en av innstillingene til kameraet. Det å formatere minnekortet fra tid til annen, gjerne hver gang du tømmer det, reduserer risikoen for at det skal komme feil på kortet betraktelig. Snakker da selvfølgelig ikke om fysiske feil men om feil i dataene inne på kortet. Det er jo også en mulighet for at det kan ha skjedd noe med selve kortet/kameraet/eller programvaren på mac'n Men mest sansynlig vil en formatering av kortet hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja! jeg er kjempefornøyd! det har vell kanskje kommet en ny verson? mente å ha lest det et eller annet sted...

Den tåler alt av slag og vann, jeg har hatt den en stund nå og det er jo ikke den beste kvaliteteten men av vantette kamerar er det veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.