Gå til innhold
  • Bli medlem

Sko og truger(vinter/sommer)


avuna

Anbefalte innlegg

Hvilket utstyr bør man ha for å kunne løfte beina opp fra snøen om vintern uten å synke nedi(ikke helt nødvendig)? Jeg skulle hatt noe som gjør at man kan gå i fjellet på vinterstid.

Jeg skulle også hatt noen som er sklisikre i bratte partier(møkkete partier/vann/snø) i terrenget. Finnes det belegg som er sklisikre som man bare kan ta på skoene eventuelt sidestøtter som gjør at du unngår å skli fra side til side? Rimelig redd for å gå på is og for å skli og ødelegge anklene eller knærne/hender i nedoverbakke. Jeg vil prøve å unngå å gå på ski hele tida i vinter, slik at jeg får brukt bena på samme måte som om sommern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker MSR truger...du finner mer info om de på sidene deres. MSR trugene er lettere (letteste??) enn andre truger og har solide pigger under som fungerer godt på is. Har hatt Tubbs truger også...disse var tyngre og hadde mye dårligere feste enn MSR`ene.

Review her

Eneste jeg ikke liker med truger er at man fryser lettere på beina med de...du bøyer ikke føttene på samme måte som når du går med bare sko eller går med ski. Blir mindre friksjonsvarme i skoen og du fryser lettere. Har du myke sko så vil festene stramme over skoen din slik at det blir dårligere luftrom.

Men du får altså ikke brukt beina på samme måte med truger som når du går med bare sko...bevegelsen blir nå mer som skibevegelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er igrunn ute etter sko som jeg kan bruke nedi snøen og at de er ganske høye for å unngå snø i skoen=bedre trening. Så de må altså være stabile og ikke skli, samtidig som de er lette.

men greit å kunne ta piggene av og bruke de om sommeren også. Det gjør ikke noe om de blir våte, bare jeg kan ha ullsokker i. Skal brukes til fjell/terreng både sommer og vinter. Må passe bred/høy fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg noen Keen dry sneakershiking sko. Rimelig bra på foten ihvertfall.

http://www.vandreskoen.no/fottoy/tur_sko_A.htm#Keen_Targhee_II_women

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25358477

De er ganske praktiske. Man trenger ikke knytte helt opp til siden og da kan man gjerne tråkke nedi de også om man trenger det etter treningen. Så kan de snøres temmelig godt om du skal ut i terrenget og du får ikke problemer med at lissene kommer nedi veien. De er ikke så høye at du får vonde legger, men likevel høye nok til å ikke tråkke over. Sålen har knotter men ikke noe særlig høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er igrunn ute etter sko som jeg kan bruke nedi snøen og at de er ganske høye for å unngå snø i skoen=bedre trening. Så de må altså være stabile og ikke skli, samtidig som de er lette.

men greit å kunne ta piggene av og bruke de om sommeren også. Det gjør ikke noe om de blir våte, bare jeg kan ha ullsokker i. Skal brukes til fjell/terreng både sommer og vinter. Må passe bred/høy fot.

Høres ut som dette er skoene for deg: Salomon Wings Sky GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.