Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt ut lite bilder från Trollheimen på

http://www.huthyfs.com/troll11gal/index.html

Det kom att bli c:a två nya etapper, och fyra gamla, men i motsatt riktning mot förra gången, 2005. Dimma gjorde att jag gick miste om

omvägen söder om Innerdalen. Vid Kårvatn valde jag mellan Naustådalen och Neådalen, och det blev den förraö

Det kan tänkas att det var min sista fjälltur. Fram till det jag slutade arbeta för fem år sedan var fjällturen avslutningen på min vandringssommar

och jag försökte alltid sträcka ut den lite i tid, 10 dagar eller så. Numera gör jag också en sensommartur på kontinenten och då blir det mindre tid

till fjällen. Sen får jag se hur många vandringssomrar till det blir. Jag fyller snart 67 år.

Annonse
Skrevet

Före turen tältade jag vid Gjevilvasshytta och åt middag på hytta. Jag kom i trevligt samspråk med en man som talade vad jag uppfattade som danska.

När jag frågade så sa han att han tillhörde den danska minoriteten i Flensburg; jag uppfattade dock aldrig om han var dansk eller tysk medborgare.

Sen vi samtalat en stund om våra vandringar i Norge sa han att han brukar läsa Fjellforum och där skriver en svensk ofta om precis de turerna jag berättade om. Han kallar sig marmotta, var det möjligen jag?

Skrevet

Heisann. Pent bilde av teltet mitt, håper jeg ikke snorket for mye ;) . Joda, huskien fikk ligge inne, veldig mye rein i området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.