Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen bøller stjal sykkelen min, trenger tips til ny!


ninja-joar

Anbefalte innlegg

Hei!

Store bokvolumer kan skrives om ting jeg ikke veit om sykler!

Jeg strekker dermed armen ut til dere der ute etter hjelp!

Noen kjipe folk stjal sykkelen min, og jeg trenger dermed en ny.

Sykkelen vil bli mye brukt på grusvei for å trene med bikkja (viktig med gode bremser som holder ei stund), men også mye til egentransport i mer urbane strøk.

Jeg klarte i fjor å prøve meg litt på stisykling og fant ut at det var en fin treningsform som jeg nok kan tenke meg å utforske mer, så det er fint om sykkelen takler litt sti og kuppert terreng og ikke rister halvveis fra hverandre som min forrige sykkel!

Nå veit ikke jeg hvor mye man bør legge i sykler nå til dags, men kanskje det går an å spare en del på å kjøpe fjorårsmodeller??

Jeg hadde i første omgang ikke tenkt å bruke mer enn 5- 6000, så vil jo gjerne ha mest mulig sykkel for penga!

Noen sykkel-guruer som kan hjelpe?

-Joar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 5-6000 kr får du ikke mye sykkel. Skal du kjøpe nytt så bør du i hvert fall legge på 2-3000 kroner hvis du skal få en sykkel med bra utstyr og som ikke veier for mye. Hvis du har ett maksbudsjett på 5-6000 ville jeg kjøpt brukt. Du vil da få en sykkel som er mye morsommere å sykle på og til tross for at den er litt brukt så vil den antagelig holde lenger på grunn av bedre utstyr. Selvfølgelig må ikke sykkelen være for mye brukt, men det er en god del folk som kjøper seg bra sykkel og tenker de skal sykle mye og så blir det med tanken. Har lagt ved noen linker på sykler som er i den prisklassen.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27810026

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27295576

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27834608

Dette var bare noen få eksempler men poenget er at du vil få mye mer sykkel for pengene.

Du kan også se etter brukt på denne siden http://syklingensverden.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du ønsker å trene mere på stisykling, må du ha terrengsykkel. Ikke la noen narre deg til å kjøpe hybrid.

Du må også sørge for å få skivebremser på sykkelen da du skal sykle med hund. Jeg ville også holdt meg unna carbon for en "hunde-sykkel".

Diamanten som vandrefanten linker til er en god sykkel til ditt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 5-6000 kr får du ikke mye sykkel. Skal du kjøpe nytt så bør du i hvert fall legge på 2-3000 kroner

Kan dette være riktig??

Jeg trodde til å begynne med at 6000 var en ganske rundhåndet slump med spenn, og at jeg kunne finne mye fint innenfor det budsjettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette være riktig??

Jeg trodde til å begynne med at 6000 var en ganske rundhåndet slump med spenn, og at jeg kunne finne mye fint innenfor det budsjettet...

du

6000 holder nok, hvis du skal sykle til og fra jobben, på hard underlag. men til ditt bruk (med litt stisyklin i tillegg) koster det å være kar. Setter sine krav til dempegaffel, hjulsett osv, hvilket presser prisen ganske godt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de fleste her tenker terrengsykkel, men det er også mulig å finne oppgraderte hybrider som tåler lett stisykkling med glans.

Noterer meg at du er ganske lang og om du i tillegg er opptatt ev å se litt lengre enn framhjulet og kanskje ikke ikke har rygg og armer som tåler en terrengsykkels forknytte sittestilling bør du også prøve noen hybrider.

Men styr klar av de helt billigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ingen ting om hvor du bor, men hvis du er så heldig å bo i nærheten av Stavanger, så er det opphørssalg hos Sykkelbutikken på Lura, like nord for kjøpesenteret Kvadrat. Var innom i dag. Mye snadder til bra priser, og selgeren var mer enn villig til å diskutere pris.

Ellers har du også en bra side her. http://www.brynecykleklubb.com/krambuaa.htm

Ganske høy prisklasse akurat nå, men her er det ofte gode sykkler til overkommelig pris.

Som du ser så kan det være visse fordeler ved å bo utenfor "Store ringvei".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REs: Jeg befinner meg desverre ikke så nært Stavanger... Mer presist så bor jeg nå i Bergen...

Echo01: Hva fjør denne sykkelen god?? Har du egen erfaring med den? Kan være aktuelt å overskride budsejtt hvis det gir meg en god sykkel som holder lenge!

Takker forøvrig for alle innspill så langt!

-Joar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.