Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski for 8-åring


Anbefalte innlegg

Hei,

eg skal kjøpe litt skikkelige ski med stålkantar og gode egenskapar utanfor løype for sonen min.

Han er 8 år og 140cm høg. Eg er på jakt etter ski og sko som både gir flyt og svingeegenskapar, og samtidig er lette å gå med.

Skia kan gjerne vere tillaga for kortfell. Skoa må vere stive nok til å gi god kontroll i svingar, men samtidig lette å gå med...

Har nokon et godt råd?

Mvh, Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min på 8 har Åsnes Vetlenuten med kortfeller. Anbefales. Funker veldig bra selv om vi ikke har investert i andre sko en de han bruker på vanlig langrenn. Han har Rottefella Junior (eller hva den heter) binding og vanlig halvhøye langrennsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel som for oss voksne at det er stødigere å kjøre med stivere sko, men det er flere grunner til at vi ikke har kjøpt andre sko. Det viktigste er kanskje økonomi. Han vokser fort og det er dumt å kjøpe store skisko som han skal vokse inn i. Da tror jeg det er bedre med mindre stive sko som sitter godt. En annen ting er at det bør være lett å gå med. Jeg vurderer det som viktigere at han kommer seg opp med humøret i behold enn at han skal ha utstyr til å kjøre hardt med. Da får det heller bli litt ekstra balansetrening på han. Selv om det føles litt urettferdig når jeg setter etter han på tungt randoutstyr. Jeg har uansett tro på at det er lurt å lære grunnferdigheter på ordinært utstyr. Så får han heller få bedre utstyr når han blir større hvis han fortsatt er interessert. Jeg har til om med av og til fått han til å kjøre noen runder med fjellskiene når vi er i trekket, før han skifter til slalomski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.